10.2.1. ПОСЛУГИ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ
Нормативна база:
1. Закон України «Про теплопостачання» від 02.06.2005 р. № 2633-IV.
2. Закон України «Про питну воду та питне водопостачання» від 10.01.2002 р. № 2918-III.
Споживач або суб'єкт теплоспоживання МАЄ ПРАВО вибирати (змінювати) теплопостачальну організацію, якщо це технічно можливо ([1] стаття 19).
Тарифи на теплову енергію, реалізація якої здійснюється суб'єктами господарювання, що займають монопольне становище на ринку, є регульованими ([1] стаття 20).
Господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню в порядку, встановленому законом ([1] стаття 23).
Кожному споживачеві питної води державою гарантується право вільного доступу до інформації про якість питної води.
У разі, коли питна вода має відхилення за показниками від державного стандарту, органи місцевого самоврядування інформують споживачів через засоби масової інформації про її якість та вживають заходів, пов'язаних з відверненням загрози здоров'ю людей ([2] стаття 9).
вода питна |
- вода, яка за органолептичними властивостями, хімічним і мікробіологічним складом та радіологічними показниками відповідає державним стандартам та санітарному законодавству ([2] пункт 1). |
Господарська діяльність із централізованого водопостачання та водовідведення підлягає ліцензуванню у порядку, встановленому законом ([2] стаття 18).
У договорі про надання послуг з питного водопостачання ПОВИННІ бути зроблені посилання на нормативні документи, на підставі яких здійснюватиметься питне водопостачання ([2] стаття 20).
Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги) ([3] пункт 1).
централізоване опалення |
- послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу), яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання ([3] пункт 2). |
централізоване постачання холодної та гарячої води |
- послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у холодній та гарячій воді, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем холодного та гарячого водопостачання ([3] пункт 2). |
централізоване водовідведення |
- послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у відведенні стічних вод, яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових централізованих систем водовідведення ([3] пункт 2). |
Правила включають наступні розділи:
Загальні положення (пункти 1 – 2)
Порядок надання послуг (пункти 3 – 8)
Порядок обліку і оплати послуг (пункти 9 – 23)
Відключення від мереж централізованого опалювання та постачання гарячої води багатоквартирних будинків за ініціативою споживачів (пункти 24 – 28)
Права та обов'язки споживача (пункти 29 – 30)
Права та обов'язки виконавця (пункти 31 – 32)
Порядок перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг (пункти 33 – 39)
Послуги надаються споживачам безперебійно, за винятком часу перерв на:
- проведення в установленому порядку ремонтних і профілактичних робіт виконавцем за графіком, погодженим з виконавчими органами сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями;
- міжопалювальний період (для систем опалення);
- ліквідацію наслідків, пов'язаних з дією непереборної сили або аварією ([3] пункт 3).
У разі планування перерви в наданні послуг виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ повідомити про це споживача через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (за винятком перерви, що настала внаслідок аварії або дії непереборної сили). У повідомленні зазначаються причина та час перерви в наданні відповідних послуг ([3] пункт 4).
Рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та іських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами ([3] пункт 5).
Послуги ПОВИННІ відповідати:
- з централізованого постачання холодної та гарячої води - вимогам щодо якості і тиску води, температури гарячої води, а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору;
- з централізованого опалення - нормативній температурі повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу) за умови їх утеплення споживачами та вжиття власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до утеплення місць загального користування будинку;
- з централізованого водовідведення - нормативам з відведення стічних вод за умови підтримання відповідного стану приміщень будинку та прибудинкової території ([3] пункт 6).
точка розбору |
- місце розташування водорозбірних кранів або змішувачів холодної та гарячої води у квартирі (будинку садибного типу) ([3] пункт 2). |
Перелік послуг, що надаються споживачеві, залежить від рівня благоустрою відповідного будинку ([3] пункт 7).
Послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - договір) ([3] пункт 8).
У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.
У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття ([3] пункт 33).
Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг ([3] пункт 34).
Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку ([3] пункт 35).
У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів. ([3] пункт 36).
За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця (форма див. додаток 2). Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця ([3] пункт 37).
У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі ([3] пункт 38).
Виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ розглянути акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.
СПОРИ ЩОДО ЗАДОВОЛЕННЯ ПРЕТЕНЗІЙ СПОЖИВАЧІВ РОЗВ'ЯЗУЮТЬСЯ У СУДІ. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії ([3] пункт 39).
ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧА ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ
ПОРЯДОК ОБЛІКУ І ОПЛАТИ ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ