10.2.1. ПОСЛУГИ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


Нормативна база:


1. Закон України «Про теплопостачання»  від 02.06.2005 р. № 2633-IV.

2. Закон України «Про питну воду та питне водопостачання»  від 10.01.2002 р. № 2918-III.

3. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» від 21.07.2005 р. № 630.


Споживач або суб'єкт  теплоспоживання  МАЄ ПРАВО  вибирати (змінювати)  теплопостачальну  організацію,   якщо   це   технічно можливо  ([1] стаття 19).


Тарифи на  теплову  енергію,  реалізація  якої   здійснюється суб'єктами  господарювання, що займають монопольне становище на ринку, є регульованими  ([1] стаття 20).


Господарська діяльність з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії підлягає ліцензуванню  в  порядку, встановленому законом  ([1] стаття 23).


Кожному споживачеві питної води державою гарантується право вільного  доступу  до  інформації  про якість питної води.  

У разі, коли питна вода має відхилення за показниками від державного стандарту, органи місцевого самоврядування інформують споживачів через  засоби  масової  інформації  про  її  якість  та вживають  заходів,  пов'язаних  з  відверненням  загрози  здоров'ю людей  ([2] стаття 9).


вода питна


- вода,  яка  за органолептичними властивостями, хімічним і мікробіологічним складом та радіологічними  показниками відповідає державним стандартам та санітарному законодавству  ([2] пункт 1).


Господарська діяльність із централізованого водопостачання та водовідведення підлягає ліцензуванню у порядку, встановленому законом ([2] стаття 18).


У договорі  про надання послуг з питного водопостачання ПОВИННІ бути зроблені посилання на нормативні документи, на підставі яких здійснюватиметься питне водопостачання  ([2] стаття 20).


Правила    регулюють    відносини    між   суб'єктом господарювання,   предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних  послуг  (далі  -  виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка  отримує  або  має  намір отримувати послуги з централізованого  опалення,  постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги)  ([3] пункт 1).


централізоване опалення


- послуга,  спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря  у приміщеннях  квартири  (будинку  садибного  типу),  яка  надається виконавцем  з використанням внутрішньобудинкових  систем теплопостачання  ([3] пункт 2).


централізоване постачання

холодної та гарячої води

- послуга, спрямована  на  задоволення потреб споживача у холодній та гарячій воді,  яка  надається виконавцем  з  використанням внутрішньобудинкових систем холодного та гарячого водопостачання  ([3] пункт 2).


централізоване водовідведення


-  послуга,  спрямована  на задоволення потреб  споживача у відведенні стічних вод, яка надається    виконавцем  з  використанням  внутрішньобудинкових централізованих систем водовідведення  ([3] пункт 2).


Правила включають наступні розділи:

Загальні положення (пункти 1 – 2)

Порядок надання послуг (пункти 3 – 8)

Порядок обліку і оплати послуг (пункти 9 – 23)

Відключення від мереж централізованого опалювання та постачання гарячої води багатоквартирних будинків за ініціативою споживачів (пункти 24 – 28)

Права та обов'язки споживача  (пункти 29 – 30)

Права та обов'язки виконавця  (пункти 31 – 32)

Порядок перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг (пункти 33 – 39)

Послуги надаються споживачам безперебійно, за винятком часу перерв на:

- проведення в установленому порядку ремонтних і профілактичних робіт виконавцем за графіком, погодженим з виконавчими органами сільських,  селищних  та  міських  рад  або  місцевими  державними адміністраціями;

- міжопалювальний період (для систем опалення);

- ліквідацію наслідків, пов'язаних з дією непереборної сили або аварією  ([3] пункт 3).


У  разі  планування  перерви  в  наданні послуг виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ повідомити про  це  споживача  через  засоби  масової інформації,  а  також  письмово  не  пізніше  ніж за 10 днів до її настання (за винятком перерви, що настала внаслідок аварії або дії непереборної  сили). У повідомленні  зазначаються причина та час перерви в наданні відповідних послуг ([3] пункт 4).


Рішення про початок та закінчення  опалювального  сезону приймається  виконавчими органами відповідних сільських,  селищних та іських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов  згідно  з  будівельними нормами  і  правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами  ([3] пункт 5).


Послуги ПОВИННІ відповідати:

- з централізованого  постачання  холодної  та  гарячої  води - вимогам щодо якості і тиску води, температури  гарячої  води,  а також розрахунковим нормам витрати води у точці розбору;

- з централізованого опалення - нормативній температурі повітря у приміщеннях  квартири  (будинку  садибного  типу)  за  умови  їх утеплення  споживачами  та  вжиття  власником (балансоутримувачем) будинку та/або виконавцем заходів до  утеплення  місць  загального користування будинку;

- з централізованого  водовідведення  - нормативам з відведення стічних вод за умови підтримання відповідного стану приміщень будинку та прибудинкової території  ([3] пункт 6).


точка розбору


- місце розташування водорозбірних кранів або змішувачів холодної та гарячої води у квартирі (будинку  садибного типу)  ([3] пункт 2).


Перелік  послуг, що надаються споживачеві, залежить від рівня благоустрою відповідного будинку ([3] пункт 7).


Послуги надаються споживачеві згідно з договором, що оформляється на основі типового договору про надання послуг з централізованого  опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - договір)  ([3] пункт 8).


У  разі  неналежного   надання   або   ненадання   послуг виконавцем  споживач  повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі.

У повідомленні зазначається прізвище,  ім'я та по батькові, точна адреса  проживання  споживача,  а  також  найменування  виду неналежно  наданої  або ненаданої послуги.  Повідомлення споживача незалежно  від  його форми (усна  або  письмова)   обов'язково реєструється  представником  виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник  виконавця ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла  повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття  ([3] пункт 33).


Представник  виконавця,  якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуги, ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ невідкладно повідомити про   це  споживача  та  зробити  відповідну  відмітку  в  журналі реєстрації заявок,  що є підставою для визнання  виконавцем  факту неналежного надання або ненадання послуг  ([3] пункт 34).


Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі  або  перевірки  кількісних  та/або якісних показників надання послуг.  У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача  представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку ([3] пункт 35).


У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки,  для проведення якої  запрошується представник  уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого   самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За  результатами  повторної перевірки складається акт про неналежне надання  або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником),   представником виконавця, представниками уповноваженого органу  виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів. ([3] пункт 36).


За результатами перевірки складається  акт-претензія  про неналежне надання або ненадання послуг (далі акт-претензія), який підписується  споживачем  та  представником  виконавця (форма див. додаток 2). Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця  ([3] пункт 37).


У разі неприбуття представника  виконавця  в  установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників  або  необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії такий акт вважається дійсним,  якщо  його  підписали  не менш як два споживачі ([3] пункт 38).


Виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ розглянути акт-претензію і повідомити   протягом   трьох   робочих   днів  споживача  про  її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої  відмови.  У  разі  ненадання протягом установленого строку виконавцем  відповіді  вважається,  що  він  визнав  викладені   в акті-претензії факти  неналежного  надання або ненадання послуг.

СПОРИ ЩОДО ЗАДОВОЛЕННЯ ПРЕТЕНЗІЙ СПОЖИВАЧІВ РОЗВ'ЯЗУЮТЬСЯ У СУДІ. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії  ([3] пункт 39).


ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧА ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ВИКОНАВЦЯ ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


ПОРЯДОК ОБЛІКУ І ОПЛАТИ ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕРАХУНКУ РОЗМІРУ ОПЛАТИ ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика