1) ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧА ПОСЛУГ З ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ, ПОСТАЧАННЯ ХОЛОДНОЇ ТА ГАРЯЧОЇ ВОДИ І ВОДОВІДВЕДЕННЯ


Нормативна база:


1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» від 21.07.2005 р. № 630.


Споживач МАЄ ПРАВО на:

1) зменшення розміру плати у разі:

    - надання  послуг  не  в  повному  обсязі,  зниження їх якості, зокрема  відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених   нормативів   (норм)   споживання;

    - тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх  відсутність  (довідка  з  місця  тимчасового проживання,  роботи,  лікування,  навчання, проходження військової служби, відбування покарання).

2) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;

3) несплату вартості послуг за період тимчасової  відсутності споживача  і  членів  його  сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої  води  і  опломбування  запірних  вентилів  у квартирі  (будинку  садибного  типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок  протягом  доби згідно  з письмовою заявою;

4) перевірку  кількісних  і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у  приміщеннях  тощо)  у  порядку,  встановленому  цими Правилами;

5) установлення квартирних засобів обліку  та  взяття  їх  на абонентський облік;

6) періодичну повірку, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку;

7) ознайомлення  з  нормативно-правовими   актами   у   сфері житлово-комунальних послуг;

8) внесення  за  погодженням з виконавцем у договір змін,  що впливають на розмір плати за послуги;

9) звільнення від плати за послуги у  разі  їх  ненадання  та отримання    компенсації   за   перевищення   строків   проведення аварійно-відбудовних робіт;

10) відшкодування збитків, завданих  його  майну  та/або приміщенню,  шкоди,  заподіяної  його  життю чи здоров'ю внаслідок неналежного  надання  або  ненадання  послуг.

Споживач має також інші права відповідно до законодавства ([1] пункт 29).


Споживач ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

1) оплачувати послуги в установлені договором строки;

2) забезпечувати  доступ  до  мережі,  арматури,   квартирних засобів  обліку,  розподільчих  систем  представника  виконавця за наявності в нього відповідного посвідчення:

  - для ліквідації аварій - цілодобово;

 - для встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного і профілактичного огляду, зняття контрольних  показників  квартирних  засобів  обліку  -  згідно  з умовами договору;

3) дотримуватися  вимог  нормативно-правових  актів  у  сфері житлово-комунальних послуг;

4) забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку  та  не втручатися в їх роботу;

5) у  разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню у встановлених законом та договором розмірі;

6) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства ([1] пункт 30).


Споживачі МОЖУТЬ ВІДМОВИТИСЯ від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води ([1] пункт 24).


Відключення   споживачів   від  мереж  централізованого опалення  та  постачання  гарячої  води здійснюється у порядку, що затверджується  центральним  органом  виконавчої  влади  з  питань житлово-комунального  господарства.

Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється  ([1] пункт 25).


Відключення   споживачів   від   мереж   централізованого опалення  та  постачання  гарячої  води  здійснюється у разі, коли технічна  можливість  такого  відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування схемою  теплопостачання, за умови забезпечення  безперебійної  роботи інженерного обладнання будинку та  вжиття  заходів  щодо  дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції,  кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних  будівельних  норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а  також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення  ([1] пункт 26).


Витрати,   пов'язані   з   відключенням   від   мережі централізованого  опалення та постачання гарячої води, а також встановленням   індивідуальних (автономних) систем опалення, відшкодовуються  споживачами  відповідно до калькуляції, складеної  виконавцем ([1] пункт 27).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика