2) ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СПОЖИВАЧА
Нормативна база:
Споживач МАЄ ПРАВО на:
- безперервне отримання газу з відповідними якісними показниками в порядку, передбаченому договором;
- якісне і своєчасне технічне обслуговування та усунення пошкоджень внутрішньобудинкових систем газопостачання і дворових газопроводів;
- отримання послуг з монтажу, технічного обслуговування та ремонту газових приладів і пристроїв, лічильників газу за своєю заявкою;
- перевірку якісних показників газу та якості надання послуг;
- зменшення розміру плати у разі погіршення якісних показників газу та зниження тиску газу;
- отримання інформації щодо тарифів на постачання і транспортування газу, ціни газу, порядку плати за спожитий газ, переліку послуг з газопостачання і виконавців послуг, розміру плати за виконання додаткових робіт, правил підключення до газових мереж та методику розрахунку плати за підключення до газових мереж, нормативних та фактичних параметрів якісних показників газу та його тиску у газовій мережі тощо;
- розірвання договору та/або відшкодування збитків згідно з Порядком відшкодування збитків, завданих споживачеві природного газу внаслідок порушення газопостачальним або газорозподільним підприємством цих Правил;
- повне припинення газопостачання як в опалювальний, так і міжопалювальний період на підставі письмової заяви;
- часткове припинення газопостачання шляхом відключення опалювальних приладів і пристроїв як в опалювальний, так і міжопалювальний період на підставі письмової заяви;
- проведення перерахунку за період не більш як шість місяців у разі тимчасової відсутності за основним місцем проживання споживача або членів його сім'ї чи за фактично надані послуги з газопостачання у разі відсутності лічильника газу за умови подання у місячний строк до газопостачального (газорозподільного) підприємства письмової заяви з відповідними підтвердними документами;
- проведення у строки, передбачені пунктом 10 цих Правил, звіряння фактично використаних у попередньому році та першому півріччі поточного року обсягів природного газу з підписанням відповідного акта ([1] пункт 28).
якісні показники газу |
- параметри та характеристики якості газу, визначені нормативними документами ([1] пункт 2). |
Споживач ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:
- пройти інструктаж з безпечного користування газом у побуті, в тому числі ознайомитися з інструкцією з правил безпечного користування газовими приладами і пристроями;
- виконувати вимоги Правил безпеки систем газопостачання та цих Правил;
- своєчасно вносити плату за надані послуги з газопостачання;
- невідкладно повідомляти аварійно-диспетчерську службу газорозподільного підприємства про всі недоліки в роботі системи газопостачання;
- у разі відсутності лічильника газу письмово повідомляти не пізніше ніж у місячний строк газопостачальне підприємство про всі зміни, що стосуються видів споживання природного газу;
- раціонально використовувати газ, обережно поводитися з газовими приладами і пристроями;
- забезпечувати збереження і цілість лічильників газу та пломб на них;
- утримувати у разі проживання в приватному будинку димові та вентиляційні канали в технічно справному стані (своєчасно проводити їх очищення та перевірку), здійснювати вентиляцію підвальних приміщень та герметизацію вводів інженерних комунікацій (для води, тепла, електрокабелів тощо);
- не пізніше ніж за сім днів до звільнення приміщення або повного припинення газопостачання письмово повідомити газопостачальне (газорозподільне) підприємство про розірвання договору та розрахуватися за послуги з газопостачання;
- безперешкодно допускати у свої житлові та підсобні приміщення, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильники газу, представників газопостачального (газорозподільного) підприємства після пред'явлення ними відповідних службових посвідчень для:
= локалізації та ліквідації аварійних ситуацій;
= відключення та заміни газових приладів і пристроїв, усунення порушень і несправностей в їх роботі, проведення технічногообслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання і дворових газопроводів, перевірки показань лічильників газу, наявності та цілості пломб на них;
= демонтажу або монтажу лічильників газу, пов'язаного з проведенням їх планової повірки;
= установлення лічильника газу, що здійснюється з ініціативи та за кошти газопостачальних (газорозподільних) підприємств або за рахунок інших джерел;
- проводити на вимогу газопостачального підприємства у строки, передбачені пунктом 10 цих Правил, звіряння фактично використаних у попередньому році та першому півріччі поточного року обсягів природного газу з підписанням відповідного акта ([1] пункт 29).
Споживач несе відповідальність згідно із законодавством за:
- несвоєчасне внесення плати за надані послуги з газопостачання;
- шкоду, заподіяну власникові будинку або власникам інших квартир, їх майну, навколишньому природному середовищу;
- самовільне підключення до системи газопостачання;
- пошкодження лічильника газу, пломб на ньому, порушення цілості або пошкодження повірочного тавра, а також дії, що призводять до заниження показань лічильника;
- зривання пломб на газових приладах та пристроях, опломбованих газопостачальним або газорозподільним підприємством;
- використання газу (за відсутності лічильника) у разі, коли протягом місяця не було повідомлено газопостачальне або газорозподільне підприємство про зміни, що стосуються видів споживання природного газу;
- відмову у доступі до власних житлових і підсобних приміщень, де розташовані газові прилади і пристрої, лічильники газу, представникам газопостачального (газорозподільного) підприємства для:
= контрольного зняття показань лічильників газу;
= демонтажу або монтажу лічильників газу, пов'язаного з проведенням їх планової повірки;
- порушення інших вимог цих Правил ([1] пункт 34).
Про порушення, допущені споживачем під час користування газом,відповідальні представники газорозподільного (газопостачального) підприємства складають акт у двох примірниках, один з яких залишається у споживача.
На підставі акта визначається розмір завданих споживачем збитків, які відшкодовуються ним відповідно до законодавства ([1] пункт 35).