3) ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ, ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ГАЗОПОСТАЧАЛЬНОГО І ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА


Нормативна база:


1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання населенню послуг з газопостачання» від 09.12.1999 р. № 2246.


Газопостачальне  підприємство МАЄ ПРАВО контролювати правильність  зняття показань та оформлення споживачем платіжних документів ([1] пункт 17).


У  разі  коли  послуги  з  технічного  обслуговування  та усунення  пошкоджень внутрішньобудинкових систем газопостачання і дворових газопроводів надані не в повному обсязі і несвоєчасно, газопостачальне  (газорозподільне)  підприємство  усуває  виявлені порушення та несправності за власні кошти ([1] пункт 21).


Газопостачальне підприємство МАЄ ПРАВО:

- припиняти постачання   газу   споживачеві  у  разі  порушення строків   оплати послуг з газопостачання та самовільного використання газу споживачем;

- вимагати від споживача відшкодування збитків, завданих газопостачальному або газорозподільному підприємству внаслідок порушення споживачем природного газу цих Правил;

- установлювати споживачам лічильники газу за власний рахунок;

- проводити щороку станом на 1 січня та 1 липня разом із споживачем звіряння фактично використаних у попередньому році та першому півріччі   поточного  року  обсягів  природного  газу  з підписанням відповідного акта ([1] пункт 30).


Газорозподільне підприємство МАЄ ПРАВО:

- перевіряти стан лічильників газу,  а також цілість  пломб  на них  та  на газових приладах і пристроях,  відключених від системи газопостачання;

- припиняти постачання    газу    споживачеві    у    випадках, передбачених у пункті 6 цих Правил;

- вимагати від   споживача   відшкодування   збитків  згідно  з Порядком  відшкодування  збитків,  завданих  газопостачальному або газорозподільному   підприємству  внаслідок  порушення  споживачем природного газу цих Правил;

- установлювати споживачам лічильники газу за власний рахунок  ([1] пункт 31).


Газопостачальне підприємство ЗОБОВ'ЯЗАНЕ:

- забезпечити безперервне  постачання   газу   з   відповідними якісними показниками в порядку, передбаченому договором;

- неухильно дотримуватися вимог Правил безпеки систем газопостачання;

- публікувати в засобах масової інформації детальну  інформацію про зміну роздрібних цін на газ за п'ять днів до введення їх у дію та перелік  послуг,  що  надаються  споживачеві  і  вартість  яких включена до тарифу на постачання природного газу;

- надавати інформацію  щодо  тарифів  на постачання газу,  ціни газу,  порядку плати за спожитий газ, переліку послуг з газопостачання і виконавців  послуг,  розміру плати за виконання додаткових робіт, правил підключення до газових мереж та методики розрахунку плати за підключення до газових мереж, нормативних та фактичних параметрів якісних  показників  газу  та  його  тиску  в газовій мережі тощо;

- видавати споживачеві безоплатно бланки договорів, розрахункові книжки з бланками  квитанцій  та  платіжні  документи встановленого зразка;

- припиняти газопостачання    на   підставі   письмової   заяви споживача про індивідуальне опалення як у міжопалювальний, так і в опалювальний  період та провадити перерахунок за фактично надані послуги з газопостачання у разі відсутності лічильників  газу,  як це визначено пунктом 28 цих Правил;

- розглядати в  установленому  порядку претензії споживача щодо відповідності якісних  показників  газу  та  якості  послуг  і  за наявності відповідних підстав задовольняти його вимоги;

- самостійно протягом місяця з моменту виявлення факту невідповідності  фактичних  якісних  показників  газу  нормативним величинам  або з моменту перерви у наданні послуг з газопостачання здійснити споживачеві перерахунок розміру плати  за  неякісні  або ненадані   послуги  з  газопостачання,  повідомивши  його  про  це протягом 10 календарних днів;

- припиняти (відновлювати) газопостачання для опалення житла  у разі закінчення (настання) опалювального періоду. У разі письмової заяви поживача  газопостачання  в   міжопалювальний   період   не припиняється;

- укласти договір із споживачем;

- відкрити в  уповноваженому  банку  розподільний  рахунок  для зарахування  грошей  за  спожитий  природний газ та зазначити його номер у договорі;

- у разі перерахування споживачами грошей за спожитий природний газ   на   інші   рахунки   газопостачального  підприємства  (крім розподільного) повернути їх за  заявою  споживача  або  з  власної ініціативи в триденний строк з моменту надходження;

- проводити не  менше  ніж один раз на шість місяців контрольне зняття  показань  лічильників  газу  у  споживачів  відповідно  до затверджених графіків;

- у разі  відсутності лічильника газу та надання споживачем відповідних підтвердних документів провадити  перерахунок  розміру плати за послуги з газопостачання у таких випадках:

    = тимчасова відсутність за основним  місцем  проживання споживача або членів його сім'ї;

    = письмове  повідомлення  споживачем  у  місячний  строк  про зміни, що стосуються видів споживання природного газу;

- визначати на основі фактичних обсягів використання природного газу  споживачем у попередньому році та першому півріччі поточного року  величину  роздрібної  ціни на природний газ для споживача на поточний   рік   та   відповідно  друге  півріччя  поточного  року відповідно  до  пункту 10 цих Правил;

- проводити за  підсумками  року  станом на 1 січня перерахунок оплати  споживачем  вартості   спожитого   в   попередньому   році природного  газу залежно від обсягу його фактичного використання в попередньому році за роздрібними цінами,  що діяли в  попередньому році;

- проводити за   підсумками  першого  півріччя  поточного  року станом на 1 липня перерахунок оплати споживачем вартості спожитого в  першому  півріччі  поточного  року  природного газу залежно від обсягу його фактичного використання в першому  півріччі  поточного року за роздрібними цінами,  що діяли в першому півріччі поточного року ([1] пункт 32).


Газорозподільне підприємство ЗОБОВ'ЯЗАНЕ:

- неухильно дотримуватися    вимог    Правил   безпеки   систем газопостачання;

- надавати своєчасно якісні послуги з технічного обслуговування внутрішньобудинкових систем газопостачання  і дворових газопроводів;

- надавати послуги з технічного обслуговування газових приладів і пристроїв, лічильників газу за заявкою споживача;

- гарантувати безпечне користування газовими приладами, пристроями та лічильниками газу  за  умови  дотримання  споживачем вимог щодо безпечного користування газом;

- проводити  безоплатно  ремонт  лічильників газу, пов'язаний з періодичною  повіркою,  та  протягом одного місяця з дати настання строку періодичної повірки лічильників газу проводити таку повірку та   їх   технічне   обслуговування   (у   тому   числі  демонтаж, транспортування  та  монтаж);

- проводити інструктаж  споживача  з  безпечного   користування газовими приладами і пристроями у побуті та попереджати його про відповідальність за  порушення вимог Правил безпеки систем газопостачання;

- проводити інструктаж   власників   приватних   будинків  щодо дотримання правил техніки безпеки під час  прочищення  димових  та вентиляційних каналів;

- надавати інформацію  щодо  тарифів  на  транспортування газу, ціни газу,  порядку плати  за  спожитий  газ,  переліку  послуг  з газопостачання  і  виконавців  послуг,  розміру плати за виконання додаткових робіт,  правил підключення до газорозподільних мереж та порядку розрахунку плати за підключення до газорозподільних мереж, нормативних та фактичних якісних показників газу та його  тиску  в газорозподільній мережі тощо;

- своєчасно вживати   заходів  для  локалізації  та  ліквідації аварійних ситуацій;

- забезпечувати підтримання у технічно безпечному стані газопроводів, газових приладів і пристроїв  після  ліквідації наслідків аварійної ситуації;

- у разі звернення споживача, у тому числі для перевірки якості надання  послуг,  направити  свого  представника за місцем виклику протягом двох робочих днів у містах та п'яти  календарних  днів  у сільській місцевості;

- припиняти газопостачання  за  письмовою заявою споживача як у міжопалювальний, так і в опалювальний  період   та   проводити перерахунок   розміру   плати   за   фактично   надані  послуги  з газопостачання  у  разі  відсутності  лічильників  газу  згідно  з пунктом 28 цих Правил;

- розглядати в  установленому  порядку претензії споживача щодо надання  послуг  з  газопостачання  та  за  наявності  відповідних підстав задовольняти його вимоги  ([1] пункт 33).


Газопостачальне та газорозподільне підприємство несуть відповідальність згідно із законодавством за:

- порушення вимог цих Правил;

- постачання споживачеві газу, якісні показники та тиск якого не відповідають вимогам нормативних документів;

- відмову споживачеві  в припиненні газопостачання    або відключенні окремих газових приладів, пристроїв  та проведенні перерахунку плати за фактично надані послуги з газопостачання  у разі відсутності лічильника газу (за заявою споживача);

- несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації;
- неякісне виконання  робіт  з  технічного  обслуговування   та усунення  пошкоджень внутрішньобудинкових систем газопостачання і дворових газопроводів,  що здійснюються за рахунок експлуатаційних витрат (планове технічне обслуговування) або за заявою споживача;

- шкоду, заподіяну  житловому  приміщенню і майну споживача,  а також його життю, здоров'ю та навколишньому середовищу;

- безпідставне припинення газопостачання ([1] пункт 36).


У разі порушення газопостачальним  (газорозподільним) підприємством  цих Правил та умов договору споживач подає одній із зазначених організацій  претензію,  складену  у  довільній  формі. Газопостачальне  (газорозподільне)  підприємство  ПОВИННЕ протягом п'яти днів усунути порушення,  виявлені під  час  перевірки  тиску та/або якісних показників газу, чи надати споживачеві обгрунтовану відмову  ([1] пункт 37).


Газопостачальне (газорозподільне) підприємство не відповідає за   ненадання   або   неякісне   надання   послуг  з газопостачання,  якщо  це  сталося з вини споживача (відмова споживача у доступі до власних житлових та підсобних приміщень, де встановлено газові прилади, пристрої та лічильники газу, представникам газопостачального (газорозподільного) підприємства у випадках, передбачених цими Правилами) або внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру  ([1] пункт 38).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика