10.2.4. ПОСЛУГИ З УТРИМАННЯ ЖИЛИХ БУДИНКІВ ТА ПРИБУДИНКОВИХ ТЕРИТОРІЙ


Нормативна база:


1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг з вивезення побутових відходів» від 10.12.2008 р. № 1070.

2. Наказ Держжитлокомунгоспу України «Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій» від 17.05.2005 р. № 76.


Правила визначають порядок надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій:

- забезпечення нормального функціонування жилих будівель та прибудинкових територій протягом усього періоду їх використання за призначенням;

- проведення єдиної технічної політики в житловій сфері, що забезпечує   виконання вимог чинних нормативів з утримання, поточного і капітального ремонту та реконструкції  жилих  будинків та прибудинкових територій  ([2] пункт 1.1).


утримання будинків і

прибудинкових територій  


- господарська діяльність,   спрямована   на   задоволення  потреби  фізичної  чи юридичної особи  щодо  забезпечення  експлуатації  та/або  ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, комплексів будинків і споруд,  а також утримання   прилеглої  до  них  (прибудинкової) території   відповідно  до  вимог  нормативів,  норм,  стандартів, порядків і правил згідно із законодавством  ([2]).


ремонт будинку


- комплекс будівельних робіт,  спрямованих  на відновлення,   з  можливим  поліпшенням експлуатаційних показників елементів будинку  ([2]).


капітальний ремонт

будинку


- комплекс ремонтно-будівельних робіт,  пов'язаних з відновленням або  поліпшення  експлуатаційних показників  будинку,  із  заміною  або  відновленням  несучих  або огороджувальних конструкцій,  інженерного обладнання та обладнання протипожежного захисту  без зміни будівельних габаритів об'єкта та його техніко-економічних показників  ([2]).


реконструкція жилого

будинку


- комплекс будівельних робіт, спрямованих  на поліпшення  експлуатаційних  показників  приміщень житлового  будинку  шляхом  їх  перепланування  та переобладнання, надбудови,  вбудови,  прибудови  з   одночасним   приведенням   їх показників відповідно до нормативно-технічних вимог  ([2]).


прибудинкова територія


- територія  навколо багатоквартирного будинку,  визначена  актом  на  право  власності  чи  користування земельною  ділянкою і призначена для обслуговування багатоквартирного будинку  ([2]).


Правила включають наступні розділи:

1. Основні положення ( пункти 1.1 – 1.7)

2. Технічне обслуговування жилих будинків (пункти 2.1 – 2.9)

3. Утримання приміщень (пункти 3.1 – 3.8)

4. Технічне обслуговування і ремонт будівельних конструкцій (пункти 4.1 – 4.10)

5. Технічне обслуговування і ремонт інженерного обладнання (пункти 5.1 – 5.6).


Виконавці послуг  з  утримання  будинків  і  споруд  та прибудинкових   територій ПОВИННІ МАТИ технічні  паспорта  на квартирні  (багатоповерхові)   жилі будинки та забезпечувати своєчасне внесення змін до них  ([2] пункт 1.3).


Переобладнання і перепланування жилих будинків,  жилих і  нежилих  у  жилих  будинках приміщень дозволяється робити після одержання дозволу  виконавчого  комітету  місцевої  Ради  народних депутатів відповідно до законодавства  ([2] пункт 1.4.1).


жилий будинок


- будівля  капітального  типу,  споруджена  з дотриманнямвимог,  установлених  законом,  іншими нормативно-правовими акта-ми,  і призначена для постійного  в  ній проживання  ([2]).


Переобладнання містить у собі - улаштування індивідуального   опалення   та   іншого  інженерного  обладнання, перенесення  нагрівальних,  сантехнічних і газових приладів; влаштування і переобладнання туалетів,   ванних   кімнат, вентиляційних каналів  ([2] пункт 1.4.2).


До елементів перепланування жилих приміщень належать: перенесення і розбирання перегородок,  перенесення  і  влаштування дверних   прорізів, улаштування і переустаткування  тамбурів, прибудова  балконів  на  рівні  перших  поверхів  багатоповерхових будинків  ([2] пункт 1.4.3).


Переобладнання і перепланування, що призводять до порушення тривкості або руйнації несучих  конструкцій  будинку,  погіршення цілісності   і зовнішнього вигляду фасадів, порушення вимог протипожежної  безпеки  та  засобів  протипожежного  захисту,   НЕ ДОПУСКАЮТЬСЯ.

Перепланування,  що  погіршує умови експлуатації і проживання всіх або окремих громадян у будинку або квартирі, НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ ([2] пункт 1.4.4).


Система технічного огляду жилих будинків включає проведення планових і позапланових оглядів  ([2] пункт 2.1).


Планові огляди житлових будинків розподіляються  на  загальні та профілактичні.

Загальні огляди проводиться  з  періодичністю  два рази на рік - навесні  та  восени  ([2] пункт 2.1.1).


Періодичність проведення профілактичного обслуговування елементів   жилих   будинків   та   граничні  строки  невідкладної ліквідації  виявлених  несправностей  елементів   жилих   будинків наведена відповідно у додатках 2 та 3  ([2] пункт 2.1.5).


Позапланові огляди передбачають огляд окремих елементів  будинку  або  приміщень  після злив,  ураганних вітрів, сильних снігопадів, повеней та інших явищ стихійного характеру, а також у разі аварій на зовнішніх  комунікаціях  чи  при виявленні деформації конструкцій і несправності інженерного обладнання, що порушують умови нормальної експлуатації  ([2] пункт 2.2.1).


Для   централізованого   управління   і   контролю  за технічним станом жилого фонду створюються об'єднані  диспетчерські служби  (далі - ОДС) або районні диспетчерські служби (далі - РДС) на мікрорайони або групи будинків  ([2] пункт 2.3.2).


Робота ОДС здійснюється цілодобово  ([2] пункт 2.9.3).


ОДС ПОВИННІ вести в спеціальних журналах облік заявок на  оперативне  усунення  несправностей  і  ушкоджень  інженерного обладнання   в   квартирах,   будівельних  конструкціях  та  інших елементах  будинків,   протипожежного  обладнання  і  контролювати терміни та якість виконання ([2] пункт 2.3.5).


Заявки  на  несправність  інженерного  обладнання  або конструкцій  ПОВИННІ  розглядатися  в  день їх надходження.  У тих випадках, коли для усунення несправностей необхідний тривалий час, потрібно письмово  повідомити заявника про прийняті рішення із зазначенням строку виконання робіт.  При  цьому  термін  виконання робіт  повторно  не  продовжується.  Не  усунення  несправностей в установлений термін є  невиконанням  робіт.  Заявки,  пов'язані  з забезпеченням   безпеки   проживання,   усуваються  в  терміновому порядку.

У разі  залиття,  аварії  квартир складається відповідний акт (додаток 4)  ([2] пункт 2.3.6).


Точкою розподілу  зовнішніх  і  внутрішніх  комунікацій (якщо інше не визначено договором) є:

- для каналізації - найближчий до будівлі оглядовий колодязь;

- для водопроводу,  газопроводу,  тепломережі -  вентиль  або трійник біля будівлі;

- кабель кінцевої муфти  при  кабельних  уводах  та  прохідні ізолятори  при  повітряних  уводах  -  муфти належать до зовнішніх мереж,  а  прохідні  ізолятори  -  до  внутрішніх.  У  разі,  якщо кабельний  увід  безпосередньо біля будівлі переходить у повітряну мережу,  точкою розподілу є стовпова кінцева муфта,  яка  в  цьому разі належить до внутрішніх мереж  ([2] пункт 2.3.7).


точка розподілу


- місце передачі послуги від однієї особи до іншої, облаштоване засобами обліку та регулювання  ([2]).


Під  час  підготовки житлового фонду до експлуатації в зимовий період виконуються такі роботи:

- усунення несправностей:  стін,  фасадів,  дахів, віконних і дверних  заповнень,  а  також   опалювальних печей, димоходів, газоходів,  внутрішніх систем тепло-, водо- та електропостачання й установок із газовими нагрівачами;

- приведення в технічно справний стан прибудинкової території із забезпеченням безперешкодного відведення  атмосферних  і  талих вод  від  відмостки,  спусків  (входів)  у  підвал  і  їх віконних приямків;

- забезпечення   належної   гідроізоляції  фундаментів,  стін підвалу і цоколю та  їх  сполучення  із  суміжними  конструкціями, сходових   кліток,  підвальних   і  горищних  приміщень,  машинних відділень ліфтів, справність та утеплення пожежних гідрантів  ([2] пункт 2.8.2).


Підготовці до зими (проведення гідравлічних випробувань, ремонт,   перевірка і налагодження) підлягає весь комплекс пристроїв, що забезпечують безперебійне постачання тепла в квартири (котельні,  внутрішньобудинкові  мережі,  групові   і місцеві теплові пункти в будинках, системи опалення, вентиляції)  ([2] пункт 2.8.3).


Після закінчення опалювального сезону обладнання котельних, теплових мереж і теплових пунктів, усіх систем опалення має бути   випробувано гідравлічним тиском відповідно до встановлених вимог  ([2] пункт 2.8.7).


У літній період проводяться такі роботи:

- щодо систем опалення і гарячого водопостачання  -  ревізія кранів та іншої запірної арматури. За наявності непрогрівання радіаторів проводиться  їх  гідропневматичне  промивання;  

- завезення піску для посипання тротуарів  ([2] пункт 2.8.8).


Аварійно-ремонтна служба (далі - АРС) здійснює:

- термінове прочищення каналізації і сміттєпроводів усередині будівель;

- усунення аварійних ушкоджень систем водопроводу, опалення і каналізації, що  перебувають  у  власності  або на обслуговуванні організацій, що обслуговуються аварійною службою;

- ліквідацію ушкоджень у внутрішніх мережах електропостачання, що перебувають у власності організацій, які обслуговуються аварійною службою;

- забезпечення безпеки громадян у разі  виявлення  аварійного стану   будівельних конструкцій   будинків   шляхом  огородження небезпечних  зон,   обвалів конструкцій,   що   нависають,   які перебувають  в  аварійному  стані,  або ужиття  заходів  допомоги мешканцям у звільненні будинку, що загрожує безпеці проживання  ([2] пункт 2.9.8).


Розміщення у допоміжних приміщеннях побутових речей, обладнання, інвентарю та інших предметів НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ. Входи на сходові клітки і горища, а також підходи до пожежного обладнання й інвентарю ЕК ПОВИННІ бути захаращеними  ([2] пункт 3.1.14).


допоміжні приміщення

житлового будинку

- приміщення, призначені   для  забезпечення  експлуатації будинку та побутового обслуговування мешканців будинку   ([2]).


Шафи  з   електрощитовими   і   електровимірювальними приладами,   електромонтажні   ніші,  що  містяться  у  допоміжних приміщеннях, ПОВИННІ бути завжди закриті  ([2] пункт 3.1.16).


Вхідні двері або люки виходу на покрівлю ПОВИННІ бути завжди замкнені (один комплект  ключів  зберігається  в  чергового диспетчера  ОДС  або  кімнаті техніка-майстра виконавця послуг, а другий - у консьєржа чи двірника),  про  що  робиться  відповідний напис на люку чи дверях  ([2] пункт 3.2.5).


Вхідні  двері в технічний підвал,  підвал ПОВИННІ бути замкнені  (ключі  зберігаються у виконавця послуг, про  місце зберігання робиться спеціальний напис на дверях)  ([2] пункт 3.3.5).


На жилому будинку у  доступному  для  мешканців  місці ПОВИНЕН вивішуватися список таких організацій з зазначенням їхніх назв, адрес і номерів телефонів:

- власника жилого будинку;

- виконавця послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;

- виконавця послуг з теплопостачання;

- виконавця послуг з водопостачання та водовідведення;

- виконавця послуг з газопостачання;

- виконавця послуг з електропостачання;

- державної пожежної охорони;

- відділу міліції;

- швидкої медичної допомоги;

- санітарно-епідеміологічної станції;

- аварійних служб житлового господарства, що забезпечують ліквідацію аварій у жилих будинках  ([2] пункт 3.4.5).


Прибирання прибудинкових територій МАЄ проводитися в такій послідовності: спочатку прибирати, а у випадку ожеледі і слизькості посипати піском тротуари, пішохідні доріжки, а потім дворові території  ([2] пункт 3.5.8).


Прибирання, крім снігоочищення, що проводиться під час снігопадів, треба проводити у ранкові або вечірні години  ([2] пункт 3.5.9).


Літнє прибирання прибудинкових територій: підмітання, миття  або  поливання  вручну  чи  за  допомогою спецмашин ПОВИННІ виконуватися переважно в ранні ранкові і пізні вечірні години  ([2] пункт 3.5.10).


Поливання тротуарів МАЄ проводитися в міру необхідності  ([2] пункт 3.5.11).


Сміттєзбірники необхідно розміщувати на  відстані  від вікон  та дверей жилих будинків не менше 20 м,  але не більш 100 м від вхідних під'їздів  ([2] пункт 3.6.6).


Великогабаритні  відходи,  старі  меблі,  велосипеди, залишки  від  поточного ремонту квартир тощо ПОВИННІ збиратися на спеціально відведених  майданчиках або  в   бункеринакопичувачі  і вивозитися   сміттєвозами   для   великогабаритних   відходів  або звичайним вантажним транспортом  ([2] пункт 3.6.13).


Критерієм якості послуг з вивозу побутових відходів є дотримання:

- графіка вивезення побутових відходів  (за винятком настання обставин непереборної сили), погодженого з органом місцевого самоврядування;

- вимог стандартів, нормативів, норм, порядків і цих Правил ([1] пункт 9).


Контроль  якості  послуг  з вивозу побутових відходів здійснюється  шляхом  перевірки дотримання  стандартів,  нормативів,  норм,  порядків і цих Правил комісією,  утвореною з ініціативи чи за  участю  органу  місцевого самоврядування  та/або  органу  самоорганізації населення і членів правлінь об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельного кооперативу, молодіжного житлового комплексу ([1] пункт 10).


На озеленених територіях ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

- складувати будь-які матеріали;

- улаштовувати звалища сміття, снігу і  льоду,  за  винятком чистого снігу, отриманого від розчищення садово-паркових доріжок;

- ходити,  сидіти  і  лежати  на  газонах (крім лугових), улаштовувати ігри;

- розпалювати вогнища і порушувати  правила  протипожежної безпеки;

- підвішувати  на  деревах  гамаки,  гойдалки,  мотузки   для сушіння  білизни,  забивати в стовбури дерев цвяхи,  прикріплювати рекламні  щити,  електропроводи, електрогірлянди з  лампочок, прапорцеві гірлянди,  колючий дріт та інші огородження,  що можуть пошкодити дерева;

- проїзд  і  стоянка  автомашин,  мотоциклів  та  інших видів транспорту (крім транзитних доріг загального користування і доріг, призначених для експлуатації об'єкта);

    - випас свійських тварин  ([2] пункт 3.8.9).


НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ:

- підтоплення  підвалів  і  техпідвалів  через несправність і витоки від інженерного обладнання;

- використовувати підвали і  технічні  підвали  жителями  для господарських та інших потреб без відповідного дозволу  ([2] пункт 4.1.14).


Покрівлю заміняють тільки в суху погоду. Цей процесс не переривають    до   закінчення   робіт  ([2] пункт 4.4.13).


Несправності   водовідвідних  пристроїв  усуваються  в терміновому порядку  ([2] пункт 4.5.4).


Перед початком опалювального сезону вікна та  балконні двері  необхідно  підготувати  до  зими  - установити зимові глухі плетіння,  зняті на літо,  вимити скло вікон  і  дверей,  зміцнити ослабле та замінити розбите скло, щільно пригнати один до одного і до коробок плетіння і полотна,   перевіривши і  виправивши  дверні пружини,  у  місцях  продування встановити утеплювальні прокладки, очистити фальці від замазки, що залишилася, тощо  ([2] пункт 4.6.8).


Несправності вентиляційної системи, що можуть викликати отруєння людей, пожежі тощо, ліквідовують негайно після їх виявлення  ([2] пункт 5.2.10).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ заклеювати витяжні ґрати, закривати їх предметами домашнього побуту, а також прив'язувати до них мотузки для сушіння білизни  ([2] пункт 5.2.12).


Відповідальність   за   справний   стан   і   безпечну експлуатацію ліфтів покладається на його власника  ([2] пункт 5.5.6).


Ліфт  щодня  оглядає  електромеханік-монтер з ліфтів, ліфтер чи диспетчер  ([2] пункт 5.5.7).


ПЕРЕЛІК ПОСЛУГ З  УТРИМАННЯ БУДИНКІВ І СПОРУД  ТА ПРИБУДИНКОВИХ ТЕРИТОРІЙ І ПОСЛУГ З РЕМОНТУ ПРИМІЩЕНЬ, БУДИНКІВ, СПОРУД

 

ПРАВИЛА КОРИСТУВАННЯ ПРИМІЩЕННЯМИ ЖИТЛОВИХ БУДИНКІВ  


ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ВЛАСНИКІВ,  НАЙМАЧІВ (ОРЕНДАРІВ) ПРИМІЩЕНЬ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАЛАНСОУТРИМУВАЧА ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика