3) ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ВЛАСНИКІВ,  НАЙМАЧІВ (ОРЕНДАРІВ) ПРИМІЩЕНЬ ТА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ БАЛАНСОУТРИМУВАЧА ЖИТЛОВОГО БУДИНКУ


Нормативна база:


1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про механізм впровадження Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду"» від 08.10.1992 р. № 572 .


Власники, наймачі (орендарі) приміщень житлових будинків МАЮТЬ ПРАВО на:

- своєчасне отримання житлово-комунальних послуг належної якості згідно із законодавством;

- відшкодування збитків, завданих їх майну та/або приміщенням, шкоди, заподіяної їх життю чи здоров'ю внаслідок незадовільного утримання будинку або ненадання чи надання не в  повному  обсязі послуг, відповідно до законодавства;

- переобладнання і перепланування житлових і підсобних приміщень,  балконів і лоджій за відповідними проектами без обмеження  інтересів інших громадян, які проживають у будинку, з дозволу власника будинку   (квартири) та органу місцевого самоврядування, виданого в установленому порядку  ([1] пункт 4).

Власник квартири МАЄ ПРАВО за погодженням з членами сім'ї здавати в найм (в оренду) квартиру або кімнату квартири та укладати інші  договори відповідно до законодавства. Користування наймачем (орендарем) квартири (кімнати)  здійснюється  згідно  з  договором найму (оренди)  ([1] пункт 5).


Власник та наймач (орендар) квартири ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:

- укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем відповідно до типового договору;

- оплачувати надані житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом;

- дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг, пожежної і газової безпеки, санітарних норм і правил;

- проводити за власні кошти ремонт квартири (наймач (орендар) - згідно з договором найму (оренди);

- використовувати приміщення житлового будинку за призначенням, забезпечувати збереження житлових і підсобних приміщень та технічного обладнання;

- НЕ ДОПУСКАТИ виконання робіт та інших дій, що викликають псування приміщень, приладів та обладнання будинку,  порушують умови проживання громадян;

- дотримуватися правил утримання тварин у домашніх умовах; утримувати тварин у квартирі, де проживають співвласники або наймачі (орендарі), за погодженням з ними;

- не захаращувати сходові клітки, позаквартирні  коридори, колясочні,  ліфтові  шахти,  горища,  підвали  та  інші  допоміжні приміщення будинку, підтримувати чистоту і порядок в ньому  ([1] пункт 7).


Мешканці квартири, в якій проживає два і більше співвласники, наймачі (орендарі):

- мають рівні права на користування підсобними приміщеннями і обладнанням;

- можуть обирати відповідальну за виконання встановлених правил особу;

- встановлюють за узгодженням порядок використання підсобних приміщень, а також черговість їх прибирання;

- розподіляють за  узгодженням  загальні  витрати   на   оплату житлово-комунальних та інших послуг.

У разі  коли  між  мешканцями  квартири  відсутня  згода щодо оплати житлово-комунальних та інших послуг плата розподіляється:

- за електроенергію при загальному лічильнику - пропорційно потужності побутового електричного обладнання кожного співвласника, наймача (орендаря);

- за газ, водопостачання та водовідведення, освітлення підсобних приміщень - за чисельністю членів сім'ї, що проживають у квартирі, та осіб, які проживають у квартирі більше ніж місяць;

- за послуги з централізованого опалення, утримання житлових будинків і споруд  та прибудинкових територій - за встановленими тарифами відповідно до опалювальної та загальної площі приміщення, яким користується співвласник, наймач (орендар)  ([1] пункт 10).


Балансоутримувач житлового будинку або  уповноважена  ним особа несе відповідальність перед власником,  наймачем (орендарем) приміщення житлового будинку в разі:

- ненадання або надання не в повному обсязі послуг, що призвело до   збитків,   завданих  його  майну  та/або  приміщенню,  шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування збитків;

- зниження якісних показників послуг, порушення встановлених договором строків усунення несправностей або перевищення допустимих перерв у наданні  послуг  -  шляхом  зменшення  розміру плати та виплати споживачеві компенсації в розмірі, встановленому законодавством ([1] пункт 12).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика