2) ПРАВА, ОБОВ'ЯЗКИ І ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СПОЖИВАЧІВ
Нормативна база:
Споживачі під час замовлення та/або отримання послуг МАЮТЬ ПРАВО на:
1) державний захист своїх прав;
2) вільний доступ до послуг;
3) безпеку послуг;
4) вибір оператора, провайдера;
5) вибір виду та кількості послуг;
6) безоплатне отримання від оператора, провайдера вичерпної інформації про зміст, якість, вартість та порядок надання послуг;
7) своєчасне і якісне одержання послуг;
8) отримання від оператора, провайдера відомостей щодо наданих послуг;
9) обмеження оператором, провайдером доступу споживача до окремих видів послуг на підставі його письмової заяви;
10) повернення від оператора, провайдера невикористаної частки коштів у разі відмови від передплачених послуг у випадках і порядку, визначених цими Правилами;
11) відмову від послуг у порядку, встановленому договором;
12) відшкодування збитків, заподіяних унаслідок невиконання чи неналежного виконання оператором, провайдером обов’язків, передбачених договором чи законодавством;
13) оскарження неправомірних дій оператора, провайдера шляхом звернення до суду та уповноважених державних органів;
14) відмову від оплати послуги, яку вони не замовляли;
15) отримання відомостей щодо можливості та порядку відмови від замовленої послуги;
16) безоплатне отримання від оператора, провайдера рахунків за надані послуги. За особистим зверненням споживача з урахуванням технічної можливості обладнання телекомунікаційної мережі нарахована до оплати сума за надані послуги повинна бути розшифрована тільки за той розрахунковий період, до якого споживач має претензії, із зазначенням номера абонента, якого викликав споживач, виду послуг, часу початку і закінчення кожного сеансу зв’язку, обсягу наданих послуг, суми коштів до сплати за кожний сеанс зв’язку. Послуги, які надаються знеособлено (анонімно), не розшифровуються;
17) перенесення абонентського номера, користування персональним номером та отримання національного роумінгу;
18) доступ до загальнодоступних послуг відповідно до цих Правил та інших актів законодавства;
19) вибір послуг за класами якості, мереж, послуг, що надаються іншими операторами телекомунікацій, та/або напрямків зв’язку з різними технологіями в мережі одного або різних операторів шляхом набору відповідного коду оператора, мережі чи послуги згідно з Національним планом нумерації;
20) доступ до контент-послуг, що надаються відповідно до законодавства;
21) отримання від оператора, провайдера інформації про зміну умов надання послуги і тарифів на її надання;
22) вибір тарифу, тарифного плану, встановленого оператором, провайдером з урахуванням пункту 58 цих Правил;
23) припинення оператором, провайдером надання послуг, які вони не замовляли, у тому числі розсилання електронних текстових, мультимедійних та голосових повідомлень, спаму;
24) блокування на підставі відповідної заяви вихідних дзвінків певних типів чи на певні номери, а також доступ до певних мереж та послуг (за наявності технічної можливості);
25) безоплатне припинення переадресації виклику на їх кінцеве обладнання;
26) захист персональних даних, іншої інформації з обмеженим доступом у порядку, встановленому законодавством;
27) несплату абонентної плати за весь час пошкодження телекомунікаційних мереж та технічних засобів, що призвело до тимчасового припинення надання послуг у разі порушення оператором, провайдером граничних строків усунення пошкодження та виникло не з вини споживачів, з дати реєстрації оператором, провайдером відповідної заяви (усної чи письмової);
28) доступ до засобів та служб, які призначені для полегшення і забезпечення зв’язку з людьми з обмеженими фізичними можливостями (за наявності технічної можливості);
29) отримання безоплатної консультаційної допомоги оператора, провайдера з питань замовлення та отримання послуг, що ним надаються;
30) доступ відповідно до законодавства до інформаційно-довідкових служб у телекомунікаційних мережах загального користування;
31) зміну переліку послуг (пакетів послуг), тимчасове припинення або припинення надання послуг у порядку, встановленому цими Правилами та договором;
32) вільний вибір обмеження на отримання послуг у разі закінчення коштів на особовому рахунку абонента або досягнення визначеної договором суми шляхом тимчасового припинення оператором, провайдером надання послуг (за наявності технічної можливості);
33) безоплатне вилучення (повністю або частково) відомостей про них з електронних баз даних інформаційно-довідкових служб оператора, провайдера та телефонних довідників ([1] пункт 35).
роумінг |
- послуга, яка забезпечує можливість абонентові одного оператора рухомого (мобільного) зв’язку отримувати послуги в мережі іншого оператора із збереженням початкової реєстрації абонента в телекомунікаційній мережі свого оператора ([1] пункт 3). |
Споживач МАЄ ПРАВО відповідно до законодавства подавати операторові, провайдерові звернення (заяви, скарги, пропозиції) щодо надання та отримання послуг.
У зверненні споживача щодо ненадання чи неналежного надання послуг зазначаються дата, час, умови, за яких споживач намагався отримати послугу, результат її отримання, номер чи інший мережевий ідентифікатор кінцевого обладнання або адреса пункту колективного користування чи таксофона, з якого замовлялася послуга, номер кінцевого обладнання або адреса пункту колективного користування, що викликався, тощо.
Звернення можуть бути подані в усній формі, у тому числі з використанням телефону, а також шляхом надсилання електронного повідомлення (за наявності такої форми приймання звернень в оператора, провайдера) ([1] пункт 82).
Споживачі ЗОБОВ'ЯЗАНІ:
1) дотримуватися вимог цих Правил;
2) використовувати кінцеве обладнання, що має документ про підтвердження відповідності;
3) не допускати використання їх кінцевого обладнання для вчинення протиправних дій або дій, що загрожують інтересам національної безпеки, оборони та охорони правопорядку;
4) не допускати дій, що можуть перешкоджати безпечній експлуатації телекомунікаційних мереж, підтримці цілісності та взаємодії таких мереж, захисту їх інформаційної безпеки, електромагнітної сумісності радіоелектронних засобів, ускладнювати чи унеможливлювати надання послуг іншим споживачам;
5) не допускати використання на комерційній основі кінцевого обладнання та абонентських ліній для надання послуг третім особам;
6) виконувати умови договору, в тому числі своєчасно оплачувати отримані послуги;
7) надавати операторові телекомунікацій достовірну інформацію, необхідну для укладення договору;
8) користуватися у разі використання лічильників обліку тривалості послуг тільки такими лічильниками, що мають документ про підтвердження відповідності згідно із законодавством, та періодично проводити метрологічну повірку лічильників як засобів вимірювальної техніки в порядку, визначеному законодавством;
9) не здійснювати незаконного заволодіння та користування кодом поповнення рахунка інших споживачів, картками попередньо оплаченої послуги, картками поповнення рахунка;
10) дотримуватися інструкцій, правил (порядку) користування кінцевим обладнанням;
11) утримувати абонентську проводку в межах приватного житлового будинку, квартири, приміщення, присадибної ділянки і кінцеве обладнання у справному стані;
12) повідомляти на запит оператора, провайдера тип кінцевого обладнання, що використовується для отримання послуг;
13) не фальсифікувати мережеві ідентифікатори, не використовувати неіснуючі мережеві ідентифікатори або такі, що належать іншим особам, не здійснювати підробку (дублювання) ідентифікаційних карток, електронного коду (ідентифікатора) кінцевого обладнання;
14) не здійснювати зловмисні виклики, не замовляти, не пропонувати розсилання та не розповсюджувати спам ([1] пункт 36).
Окрім перерахованого, споживач під час отримання загальнодоступних послуг ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:
1) не допускати використання телефону, підключеного за спареною схемою, або паралельного телефону для навмисного створення незручностей іншому абонентові;
2) не перешкоджати виконанню робіт з підключення телефонів, встановлення апаратури ущільнення абонентських ліній зв’язку, ремонтних робіт, а також здійсненню контролю за якістю роботи абонентської лінії зв’язку та кінцевого обладнання ([1] пункт 115).
За порушення вимог законодавства щодо порядку отримання послуг споживач несе відповідальність згідно із законом.
У разі виявлення пошкодження телекомунікаційної мережі, що сталося з вини споживача, та завдання збитків з його вини витрати оператора телекомунікацій, пов’язані з усуненням пошкодження, відшкодовуються споживачем у порядку, встановленому законом.
Факт пошкодження телекомунікаційної мережі з вини споживача оформляється актом у двох примірниках, кожний з яких підписується уповноваженим представником оператора телекомунікацій та споживачем, з вини якого сталося пошкодження. У разі відмови споживача від підписання акта він підписується не менш як двома представниками оператора, провайдера ([1] пункт 37).