1.1.2. ПРАВИЛА ПРОДАЖУ АЛКОГОЛЬНИХ НАПОЇВ
Нормативна база:
2. Закон України «Про виноград та виноградне вино» від 16.06.2005 р. № 2662-IV.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями - діяльність з продажу алкогольних напоїв безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших закладах ресторанного господарства ([3] пункт 2).
алкогольні напої |
- продукти, одержані шляхом спиртового бродіння цукромістких матеріалів або виготовлені на основі харчових спиртів з вмістом спирту етилового понад 1,2 відсотка об'ємних одиниць, які відносяться до товарних груп Гармонізованої системи опису та кодування товарів під кодами 22 04, 22 05, 22 06, 22 08 ([1] стаття 1). |
Зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об'ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного податку на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством ([3] пункт 12).
Етикетки на алкогольні напої, які реалізуються в закладах ресторанного господарства, ПОВИННІ бути марковані штампом (печаткою) цього підприємства ([3] пункт 14).
Продаж горілки та лікеро-горілчаних виробів здійснюється виключно у передбаченій діючими стандартами скляній тарі, бляшанках із харчового алюмінію, а також у сувенірних пляшках та художньо оформленому посуді із скла чи глазурованої кераміки
Продаж виноробної продукції здійснюється виключно у передбаченій діючими стандартами скляній тарі, а також у сувенірних пляшках, художньо оформленому посуді із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковці типу "Tetra-Pak". Продаж вин виноградних натуральних сухих здійснюється також у тарі (посуді), виготовленій з матеріалів, дозволених для контакту з алкогольними напоями ([3] пункт 15).
виноробна продукція |
- вина тихі, шампанські, ігристі та газовані, вермути, бренді, коньяки і алкогольні напої виноградного походження ([2] стаття 1 частина 36). |
вино |
- алкогольний напій, вироблений з винограду, міцність якого набувається внаслідок спиртового бродіння роздушених ягід або свіжовіджатого соку, а в разі виготовлення вин кріплених - підвищується шляхом додавання спирту етилового. Міцність вин може становити від 9 до 20 відсотків об'ємних. Органолептичні якості вина повинні відповідати природному складу винограду або відтворювати особливості, набуті внаслідок купажування чи спеціальної технологічної обробки виноматеріалів ([2] стаття 1 частина 12). |
Продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів ([3] пункт 22).
Наповнення мірних ємкостей (колб, циліндрів тощо) проводять до мірної позначки (риски) відповідного об'єму, при цьому мірні ємкості повинні знаходитися на горизонтальній поверхні. Мірою місткості повинен бути посуд, який має шкалу або відмітки з нанесеними цифровими значеннями місткості та тавро державної повірки ([3] пункт 24).
На ціннику чітко зазначається назва напою, місткість, ціна за одиницю товару у грошовій одиниці України. На зворотному боці цінника повинен бути підпис особи, відповідальної за визначення ціни, і дата, скріплені печаткою або штампом суб'єкта господарювання ([3] пункт 21).
Заклади ресторанного господарства ПОВИННІ мати прейскуранти цін на алкогольні напої, де зазначаються назва напою, вміст пляшки, ціна за пляшку, ціна за 50 та 100 мілілітрів напою у грошовій одиниці України.
Прейскуранти на алкогольні напої підписуються керівником та бухгалтером суб'єкта господарювання, скріплюються печаткою і повинні бути доступні для ознайомлення споживача ([3] пункт 25).
НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ продаж алкогольних напоїв:
- працівниками суб'єкта господарювання, яким не виповнилось 18 років ([3] пункт 11);
- у пляшках (іншій тарі) без етикеток або чіткого маркування;
- з наявними ознаками бою (тріщини, сколювання шийки, пошкодження закорковування тощо);
- у негерметично закоркованих пляшках;
- з наявністю сторонніх і завислих частинок або каламуті, осаду (якщо це не передбачено нормативним документом (дозволяється продаж колекційних вин з осадами, що швидко осідають і не створюють муті);
- строк придатності яких минув ([3] пункт 15).
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
- приймати для продажу та зберігання алкогольні напої від юридичних і фізичних осіб, які не мають ліцензії на виробництво або на право імпорту чи оптової торгівлі алкогольними напоями ([3] пункт 8);
- продаж алкогольних напоїв громадянам, які не досягли 18-річного віку. В разі виникнення сумніву щодо віку покупця продаж алкогольних напоїв здійснюється за умови пред'явлення документа, що засвідчує його вік ([3] пункт 10);
- роздрібна торгівля алкогольними напоями:
= у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що розміщені на території санаторіїв;
= у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій;
= у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі);
= у невизначених для цього місцях ([3] пункт 9);
- торгівля алкогольними напоями на розлив у закладах ресторанного господарства за відсутності належних санітарно-гігієнічних умов та обладнання (забезпеченість проточною питною водою, посудом, мірними місткостями, одноразовим посудом тощо, наявність умов для миття посуду). При цьому заборонено мити посуд у тазах, відрах тощо та повторне використання одноразового посуду ([3] пункт 22);
- змішувати напої різних видів і марок під час продажу алкогольних напоїв на розлив у закладах ресторанного господарства, крім виготовлення коктейлів ([3] пункт 23).
Алкогольні напої належної якості обміну і поверненню не підлягають ([3] пункт 28).