Розділ 10.19. РЕКЛАМНІ ПОСЛУГИ


Нормативна база:


1. Закон України «Про рекламу» від 03.07.1996 р. № 270/96-ВР.


Основними принципами реклами є:  законність, точність,  достовірність,  використання форм та засобів, які  не  завдають  споживачеві реклами шкоди ([1] стаття 7 частина 1).


реклама


- інформація про  особу  чи  товар,  розповсюджена  в будь-якій  формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару ([1] стаття 1).


 У рекламі ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

- поширювати інформацію  щодо товарів, виробництво, обіг чи ввезення на митну територію України яких заборонено законом;

вміщувати твердження, які є дискримінаційними за ознаками походження людини, її соціального і майнового стану, расової та національної  належності,  статі,  освіти,  політичних   поглядів, ставлення  до  релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання,  а також такі, що дискредитують товари інших осіб;

- подавати відомості   або   закликати  до  дій,  які  можуть спричинити порушення законодавства, завдають  чи  можуть  завдати шкоди здоров'ю або життю людей та/чи довкіллю, а також спонукають до нехтування засобами безпеки;

- використовувати засоби і технології, які діють на підсвідомість споживачів реклами;

- наводити твердження, дискримінаційні щодо осіб, які не користуються рекламованим товаром;

- використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій,  а  також  офіційні  назви  органів  державної  влади України, органів місцевого  самоврядування, крім  випадків, передбачених  законами  України у сфері інтелектуальної власності;

- рекламувати товари, які підлягають обов'язковій сертифікації або  виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу,  ліцензії,  у  разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії;

- вміщувати зображення фізичної особи  або використовувати її ім'я  без  письмової  згоди  цієї  особи;

- імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти,  що  застосовуються в рекламі інших товарів, якщо інше не передбачено законами України у сфері інтелектуальної власності;

- рекламувати послуги, пов'язані з концертною, гастрольною, гастрольно-концертною, конкурсною, фестивальною діяльністю, без інформації про використання чи невикористання фонограм виконавцями музичних  творів. Ця інформація повинна займати на афішах, інших рекламних засобах щодо конкретної послуги  не  менше  5  відсотків загальної площі, обсягу всієї реклами;

- розповсюджувати рекламу (включаючи анонси кіно- і телефільмів), яка містить елементи жорстокості, насильства, порнографії, цинізму,  приниження людської честі та гідності. Анонси фільмів,  які ають обмеження  щодо  глядацької  аудиторії, розміщуються лише у час, відведений для показу таких фільмів  ([1] стаття 8 частина 1)|


Реклама про знижку цін на продукцію, про розпродаж ПОВИННА містити  відомості про місце, дату початку і закінчення знижки цін на продукцію, розпродаж, а також про співвідношення розміру знижки до попередньої ціни реалізації товару  ([1] стаття 8 частина 5).


Гучність  звуку реклами,  що транслюється по телебаченню і радіо,  НЕ ПОВИННА перевищувати гучність звуку поточної  програми, передачі ([1] стаття 8 частина 6).


Реклама у теле- і радіопередачах, програмах ПОВИННА бути чітко відокремлена від інших програм,  передач  на  їх  початку  і наприкінці  за  допомогою аудіо-, відео-, комбінованих засобів, титрів, рекламного логотипу або коментарів ведучих з використанням слова "реклама" ([1] стаття 9 частина 2).


Частка  реклами  протягом  кожної  астрономічної  години фактичного  мовлення  НЕ ПОВИННА перевищувати  20  відсотків,  а впродовж виборчого процесу - 25 відсотків  ([1] стаття 13 частина 2).


Реклама  повинна  розміщуватися у перервах між програмами, передачами  ([1] стаття 13 частина 3).


Трансляція концертно-видовищних програм, передач може перериватися  рекламою  за  умови,  що  між  рекламними  вставками програма, передача триває не менше 30 хвилин.

Реклама під  час  трансляції  спортивних програм, передач розміщується в перервах між їх частинами.

Під час  трансляції  кіно- і телефільмів реклама розміщується перед початком фільму та/або після закінчення фільму.

Трансляція кіно- і телефільмів,  за умови їх тривалості до 42 хвилин,  не  може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси  програм, передач).

Трансляція кіно- і телефільмів, за умови їх тривалості від 42 до 70  хвилин,   може   перериватися   рекламою   або   будь-яким редакційним,  авторським  чи  інформаційним  матеріалом (включаючи анонси програм,  передач) один раз,  за умови їх тривалості від 70 до 90 хвилин - два рази. Трансляція кіно- і телефільмів тривалістю понад 90 хвилин може  перериватися   рекламою   або   будь-яким редакційним,  авторським  чи  інформаційним  матеріалом (включаючи анонси програм,  передач) кожні  30  хвилин  за  умови,  що  після останньої перерви фільм продовжується не менше 20 хвилин включно  ([1] стаття 13 частина 5).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розповсюдження реклами з використанням телексного або факсимільного зв'язку  ([1] стаття 15 частина 2).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розташовувати засоби зовнішньої реклами:

- на пішохідних доріжках та алеях;

- у населених пунктах на висоті менш ніж 5 метрів від  поверхні дорожнього  покриття,  якщо  їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини;

- поза населеними пунктами на відстані менш ніж  5  метрів  від краю проїжджої частини  ([1] стаття 16 частина 3).


зовнішня реклама


- реклама,  що розміщується  на  спеціальних тимчасових і стаціонарних конструкціях,  розташованих на відкритій місцевості,  а також на зовнішніх поверхнях будинків,  споруд,  на елементах  вуличного  обладнання,  над проїжджою частиною вулиць і доріг   ([1] стаття 1).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розміщення внутрішньої реклами у приміщеннях органів державної   влади  та  органів  місцевого  самоврядування, дошкільних навчальних закладах,  середніх загальноосвітніх  школах та спеціалізованих загальноосвітніх закладах освіти.

Ця заборона не поширюється на соціальну рекламу ([1] стаття 17 частина 2).


внутрішня   реклама


- реклама,  що  розміщується  всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань,  що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі  буфетів,  кіосків,  яток),  де  може розміщуватись інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях
продаються  ([1] стаття 1).


соціальна реклама


- інформація будь-якого виду, розповсюджена в будь-якій формі, яка спрямована на досягнення суспільно корисних цілей,  популяризацію  загальнолюдських цінностей і розповсюдження якої не має на меті отримання прибутку ([1] стаття 1).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розміщення на транспортних засобах:

- реклами, яка повторює чи  імітує  кольорографічні  схеми спеціальних та оперативних транспортних засобів;

- реклами із нанесенням світлоповертаючих матеріалів;

- реклами, яка супроводжується звуковими чи світловими сигналами.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розміщувати рекламу на  скляних  (прозорих) поверхнях транспортних засобів, за винятком випадків, коли для цього використовуються матеріали, які забезпечують безперешкодний огляд з салону транспортного засобу  ([1] стаття 18 частина 4).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ розповсюдження реклами через радіотрансляційні  або  інші звукові мережі сповіщання пасажирів у транспортних засобах  громадського  користування, на станціях метрополітену,  вокзалах,  в  портах  та  аеропортах,  за винятком розповсюдження соціальної реклами  ([1] стаття 18 частина 5).


Публічне спростування недобросовісної  та  неправомірної порівняльної реклами  здійснюється  добровільно або  за  рішенням суду  ([1] стаття 28 частина 1).


недобросовісна реклама


- реклама, яка вводить або може ввести в  оману  споживачів  реклами,  завдати  шкоди особам,  державі чи суспільству внаслідок неточності,  недостовірності,  двозначності, перебільшення,  замовчування,  порушення вимог щодо часу,  місця і способу розповсюдження  ([1] стаття 1).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика