Глава 11.

ЯК ВИБРАТИ ВИКОНАВЦЯ ПОСЛУГ


Нормативна база:


1. Податковий Кодекс України, Закон від02.12.2010 р. № 2755-VI.

2. Закон України «Про захист прав споживачів»від 12.05.1991 р. № 1023-XII.

3. Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. №1775-III.

4. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження правил побутового обслуговування населення» від 16.05.1994 р. № 313.

5. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил надання послуг поштового зв'язку» від 17.08.2002 р. № 1155.

6. Наказ Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва, Міністерства культури і туризму України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської та турагентської діяльності» від 11.09.2007 р. № 111/55.

7. Наказ Державної туристичної адміністрації України «Про затвердження Правил користування готелями й аналогічними засобами розміщення та надання готельних послуг» від16.03.2004 р. № 19.


Виконавці для провадження діяльності з  надання  побутових послуг  залежно  від  специфіки  побутових  послуг,  що надаються, можуть мати окремі приміщення  або  будівлі,  павільйони,  кіоски, пересувні  майстерні  та  приймальні пункти,  спеціально обладнані відповідним устаткуванням  ([4] пункт 5).


Чи можна розраховувати на належну якість послуги, якщо у виконавця немає необхідних умов для її надання?


Виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ надати споживачеві достовірну і доступну інформацію про найменування, належність та режим роботи свого підприємства ([2] стаття 17 частина 3).


На фасаді приміщення  виконавця  ПОВИННО  бути  зазначено державною    мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи.

У разі закриття приміщення для проведення ремонту, переобладнання тощо виконавець ПОВИНЕН попередити про це громадян, розмістивши поряд з табличкою про режим роботи інформацію про дату і термін закриття  ([4] пункт 8).


У разі надання послуг поза межами приміщення виконавець на   робочому місці ПОВИНЕН забезпечити надання інформації про   найменування,   розташування,   номер  телефону виконавця,  що організував надання  послуг,  номер  свідоцтва  про державну реєстрацію та назву органу, що провів  державну реєстрацію  ([4] пункт 7).


Вивіска  із  зазначенням  найменування  об'єкта  поштового зв'язку і режиму роботи ПОВИННА розміщуватися біля входу. У разі коли  об'єкт  поштового  зв'язку  працює  за  змінним  графіком (з обідньою перервою або вихідним днем),  крім режиму роботи  повинна розміщуватися  інформація про місцезнаходження найближчого об'єкта поштового зв'язку, що надає послуги поштового зв'язку за іншим режимом роботи. Режим роботи об'єкта   поштового зв'язку встановлюється за погодженням з місцевим органом виконавчої  влади або органом місцевого самоврядування  ([5] пункт 7).


Туроператор  і турагент ПОВИННІ мати службове приміщення (офіс), яке відповідає таким вимогам:

- має інформаційну вивіску або зовнішню рекламу із зазначенням  найменування згідно з установчими документами та логотипу (за його наявності);

- при вході в службове приміщення ліцензіата розміщується інформація про режим його роботи  ([6] пункт 3.1).


У  разі  закриття службового приміщення (офісу) (ремонт, санітарна обробка,  зміна місцезнаходження, зупинення туристичної діяльності тощо) ліцензіат не пізніше ніж за 5 днів повідомляє про це споживачів туристичних послуг, з якими укладено  договори  про туристичне обслуговування, вивішує відповідне оголошення при вході до  службового  приміщення ([6] пункт 3.3).


Готель ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ довести до відома споживача найменування та місцезнаходження юридичної особи, категорію готелю при її наявності.

Фізична особа - суб'єкт господарювання ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ надати споживачу інформацію про свою державну реєстрацію та найменування органу, що його зареєстрував  ([7] пункт 2.1).


Виконавці  здійснюють  побутове  обслуговування  населення після їх   державної  реєстрації  як  суб'єктів  підприємницької діяльності,  а  у  ипадках, передбачених законодавством, - за наявності торгового  спеціального  торгового)  патенту ([4] пункт 4).


Ліцензуванню підлягають, зокрема, такі види господарської діяльності:

- банківська діяльність;
- діяльність із надання фінансових послуг;

- діяльність у сфері електроенергетики;

- діяльність у сфері освіти;

- діяльність у сфері телекомунікацій;

- будівельна діяльність;    

- проведення лотерей;

- надання послуг з перевезення пасажирів, багажу повітряним, річковим, морським, автомобільним, залізничним транспортом;

- постачання природного газу;

- централізоване водопостачання і водовідведення;

- медична практика;

- ветеринарна практика;

- туроператорська діяльність;

- посередництво у працевлаштуванні на роботу за кордоном;

- постачання теплової енергії  ([3] стаття 9).


Торгові патенти ПОВИННІ отримати суб'єкти господарювання для здійснення таких видів підприємницької діяльності:

- діяльність за поданням платних побутових послуг згідно з переліком ;

- діяльність у сфері розваг (окрім комп'ютерних і відеоігр) ([1] стаття 267.1.2).


ПЕРЕЛІК ПЛАТНИХ ПОБУТОВИХ ПОСЛУГ, ДЛЯ НАДАННЯ ЯКИХ ОТРИМУЄТЬСЯ ТОРГОВИЙ ПАТЕНТ  


У  приміщенні,  де   проводиться   приймання   та   видача замовлень,  на  видному і доступному для замовників місці ПОВИННІ розміщуватися копії свідоцтв  про державну реєстрацію, сертифікатів відповідності   на   послуги,  які підлягають обов'язковій сертифікації, а також копії торгових  (спеціальних  торгових) патентів, спеціальних дозволів (ліцензій) за видами  послуг,  які підлягають патентуванню, ліцензуванню  ([4] пункт 7).


Туроператор і турагент на видному для туриста місці ПОВИННІ розмістити такі документи:

- копію ліцензії;

- копію свідоцтва про державну реєстрацію  ([6] пункт 3.2).


Якщо виконавець не надав Вам необхідну інформацію про себе – утримайтесь від оформлення замовлення на послугу (роботу)!


Виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції та форм її оплати ([2] стаття 17 частина 2).


Дуже часто «задушевне» спілкування із споживачем закінчується відразу ж після підписання договору. Відчуйте щиру, а не показну зацікавленість виконавця у вирішенні Вашої проблеми – це допоможе позбавитися від можливих неприємних сюрпризів!


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика