1.1.4. ПРАВИЛА ПРОДАЖУ КАРТОПЛІ І ПЛОДООВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ
Нормативна база:
Працівники суб'єкта господарювання, які безпосередньо зайняті обслуговуванням покупців, ПОВИННІ мати спеціальну професійну підготовку, знати асортимент і якісні характеристики товарів, ознаки браку (вад товарів); правила підготовки товарів до продажу, викладки товарів і оформлення вітрин, способи показу і упакування товарів; правила зберігання товарів і терміни їх реалізації тощо ([1] пункт 14).
Суб'єкт господарювання ПОВИНЕН до початку торгівлі забезпечити в торговельному залі наявність плодоовочевої продукції в повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання, та в достатній кількості.
У процесі реалізації запаси плодоовочевої продукції ПОВИННІ систематично поповнюватися ([1] пункт 56).
Для демонстрації покупцям в торговельному залі ПОВИННА бути виставлена плодоовочева продукція, інші товари або їх зразки у повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання ([1] пункт 16).
Суб'єкт господарювання ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ всіляко сприяти покупцю у вільному виборі товарів та на його вимогу надати документи, що підтверджують ціни та якість плодоовочевої продукції, інших товарів ([1] пункт 18).
В документах, що підтверджують належну якість свіжої плодоовочевої продукції, ПОВИННО бути вказано про відсутність в продукції нітратів, радіонуклідів і пестицидів вище норм, встановлених МОЗ ([1] пункт 27).
До подачі товарів у продаж працівники суб'єкта господарювання ПОВИННІ підготувати їх - перевірити якість, цілісність упаковки, розпакувати, почистити тощо ([1] пункт 15).
Картоплю, буряки, моркву, які дуже забруднені, миють у спеціальних ваннах і просушують. Корені та листки зеленних овочевих культур очищують від землі ([1] пункт 51).
До продажу ДОПУСКАЮТЬСЯ тільки зрілі плоди свіжих бананів, зачищені, розсортировані по товарних сортах ([1] пункт 52).
Плодоовочева продукція, підготовка якої до продажу методом самообслуговування здійснюється в магазинах, фасується в бавовняні або поліетиленові сітки, плівки та інші пакувальні матеріали, в'яжеться в пучки і маркується ([1] пункт 53).
Відбраковка нестандартної та неякісної продукції ДОЛЖНА здійснюватись до пред'явлення її споживачу ([1] пункт 54).
Перебирання свіжих ягід, кісточкових плодів (вишень, черешень) і винограду здійснюється як до подачі до торговельного залу, так і при відпуску покупцям ([1] пункт 50).
Ботвину штучного пучкового товару на вимогу покупця зрізають ([1] пункт 51).
Працівники, що здійснюють продаж плодоовочевої продукції, ЗОБОВ'ЯЗАНІ відпускати її покупцям повною мірою і вагою ([1] пункт 66).
При відпуску картоплі, овочів та фруктів допускається зважування їх в інвентарній тарі, на якій на видному для покупців місці чітко позначено її вагу ([1] пункт 65).
Покупець МАЄ ПРАВО перевірити точність ваги відпущеного товару. Контрольно-вимірювальні прилади ПОВИННІ знаходитись на видному і доступному для покупця місці ([1] пункт 18).
На всіх зразках плодоовочевої продукції або інших товарів, що виставлені в торговельному залі, ПОВИННІ бути ярлики цін (цінники).
На плодоовочеву продукцію ярлики цін (цінники) оформлюються із зазначенням:
- для вагових товарів - назви товару, сорту, ціни за один кілограм або сто грамів;
- для розфасованих товарів - назви товару, сорту, ціни за кілограм або сто грамів, ваги одиниці розфасовки, ціни за одиницю розфасовки (пакет, сітка, пучок тощо);
- для штучних товарів та розфасованих в пляшки - назви товару, ваги або місткості, сорту, ціни за штуку ([1] пункт 58).
Оплачена покупцем плодоовочева продукція відпускається в тару покупця або за його бажанням в поліетиленові кульки, інший пакувальний матеріал ([1] пункт 20).
Капуста квашена, баклажани та перець фаршировані, гриби солоні і мариновані відпускаються разом із соком, розсолом чи маринадом у відсоткових відношеннях, відповідних вимогам нормативних документів, виписка з яких повинна бути у "Куточку покупця".
При продажу іншої солоної та маринованої продукції рідина додається на прохання покупця після зважування ([1] пункт 60).
НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:
- продаж кавунів недозрілими і перезрілими. Для визначення зрілості кавунів при реалізації робиться надріз на кожному плоді. На вимогу покупця дозволяється продаж кавунів без надрізання ([1] пункт 63);
- торгівля ананасами і бананами у холодну пору року на вулиці через можливе їх «застуджування», що призводить до зниження смаку та аромату плодів ([1] пункт 64).
ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
- відпуск покупцям плодоовочевої продукції у забруднені папір, скляний або інший посуд;
- перекладати, переливати з тари покупця солоні, мариновані овочі та іншу продукцію із вмістом вологи в місткість, з якої вона відпущена ([1] пункт 62);
- продаж плодоовочевих консервів у скляній та жерстяній тарі з дефектами: бомбаж, хлопавки, підтечна, іржа на корпусах металевих банок та на поверхні кришок і кроненпробок на скляних банках і пляшках, з пробоїнами і наскрізними тріщинами, з виправленим закаточним швом, з деформацією корпуса, а також в тарі, не очищеній від мастила та забруднень ([1] пункт 61).