1.1.4. ПРАВИЛА ПРОДАЖУ КАРТОПЛІ І ПЛОДООВОЧЕВОЇ ПРОДУКЦІЇ


Нормативна база:


1. Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі картоплею та плодоовочевою продукцією» від 08.07.1997 р. № 344.


Працівники суб'єкта господарювання, які безпосередньо зайняті   обслуговуванням покупців, ПОВИННІ мати спеціальну професійну підготовку, знати асортимент і  якісні  характеристики товарів, ознаки браку (вад товарів); правила підготовки товарів до продажу,  викладки товарів і оформлення вітрин, способи показу і упакування товарів; правила  зберігання  товарів  і  терміни  їх реалізації тощо  ([1] пункт 14).


Суб'єкт господарювання ПОВИНЕН до початку торгівлі забезпечити в торговельному залі наявність плодоовочевої продукції в  повному асортименті,  наявному у суб'єкта господарювання,  та в достатній кількості.

У процесі реалізації запаси плодоовочевої продукції ПОВИННІ систематично поповнюватися ([1] пункт 56).


Для демонстрації покупцям в торговельному залі ПОВИННА бути виставлена плодоовочева продукція,  інші товари або їх зразки у повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання  ([1] пункт 16).


Суб'єкт господарювання ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ всіляко сприяти покупцю у  вільному виборі товарів та на його вимогу надати документи, що   підтверджують   ціни   та  якість  плодоовочевої продукції, інших товарів  ([1] пункт 18).


В документах, що підтверджують  належну  якість свіжої плодоовочевої продукції, ПОВИННО бути вказано про відсутність в продукції нітратів, радіонуклідів і пестицидів вище норм, встановлених МОЗ  ([1] пункт 27).


До  подачі   товарів   у   продаж   працівники   суб'єкта господарювання ПОВИННІ підготувати їх - перевірити якість, цілісність упаковки, розпакувати, почистити тощо  ([1] пункт 15).


Картоплю,  буряки,  моркву,  які дуже забруднені, миють у спеціальних ваннах і просушують. Корені та листки зеленних овочевих культур  очищують  від землі ([1] пункт 51).


До продажу ДОПУСКАЮТЬСЯ тільки зрілі плоди свіжих бананів, зачищені,  розсортировані по товарних сортах ([1] пункт 52).


Плодоовочева   продукція, підготовка  якої  до  продажу методом самообслуговування здійснюється в магазинах,  фасується  в бавовняні  або  поліетиленові  сітки,  плівки  та  інші пакувальні матеріали, в'яжеться в пучки і маркується  ([1] пункт 53).


Відбраковка нестандартної та неякісної продукції ДОЛЖНА здійснюватись до пред'явлення її споживачу ([1] пункт 54).


Перебирання  свіжих   ягід,   кісточкових   плодів   (вишень, черешень) і винограду здійснюється як до подачі  до  торговельного залу, так і при відпуску покупцям  ([1] пункт 50).


Ботвину штучного пучкового товару на вимогу покупця зрізають ([1] пункт 51).


Працівники, що здійснюють продаж плодоовочевої продукції, ЗОБОВ'ЯЗАНІ відпускати її покупцям повною мірою і вагою ([1] пункт 66).


При  відпуску  картоплі,  овочів  та фруктів допускається зважування їх в інвентарній тарі,  на якій на видному для покупців місці чітко позначено її вагу ([1] пункт 65).


Покупець МАЄ ПРАВО перевірити точність ваги  відпущеного товару.  Контрольно-вимірювальні прилади ПОВИННІ знаходитись на видному і доступному для покупця місці ([1] пункт 18).


На всіх зразках плодоовочевої продукції або інших товарів, що виставлені в торговельному залі,  ПОВИННІ бути ярлики цін (цінники).

На плодоовочеву продукцію ярлики цін (цінники) оформлюються із зазначенням:

- для вагових товарів  -  назви  товару,  сорту,  ціни за один кілограм або сто грамів;

- для розфасованих товарів  -  назви  товару,  сорту,  ціни за кілограм або сто грамів, ваги одиниці розфасовки, ціни за одиницю розфасовки (пакет, сітка, пучок тощо);

- для штучних товарів та розфасованих в пляшки - назви  товару, ваги або місткості, сорту, ціни за штуку  ([1] пункт 58).


Оплачена покупцем плодоовочева продукція відпускається в тару  покупця  або за його бажанням в поліетиленові кульки,  інший пакувальний матеріал  ([1] пункт 20).


Капуста квашена, баклажани та перець фаршировані, гриби солоні і  мариновані відпускаються разом із соком, розсолом чи маринадом у   відсоткових   відношеннях,   відповідних   вимогам нормативних  документів,  виписка  з  яких повинна бути у "Куточку покупця".

При продажу іншої солоної та  маринованої продукції рідина додається на прохання покупця після зважування  ([1] пункт 60).


НЕ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:

- продаж кавунів недозрілими і перезрілими. Для  визначення зрілості кавунів при реалізації робиться надріз на кожному плоді. На вимогу  покупця дозволяється продаж кавунів без надрізання  ([1] пункт 63);

- торгівля ананасами і бананами у холодну пору року на вулиці через можливе їх «застуджування», що призводить до зниження смаку та аромату плодів  ([1] пункт 64).


ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

- відпуск покупцям плодоовочевої продукції у забруднені папір, скляний або інший посуд;

- перекладати,  переливати з тари покупця солоні, мариновані овочі та іншу продукцію із вмістом вологи в  місткість, з якої вона відпущена ([1] пункт 62);

- продаж плодоовочевих консервів у скляній та жерстяній тарі з дефектами:  бомбаж,  хлопавки,  підтечна, іржа на корпусах  металевих  банок та на поверхні кришок і кроненпробок на скляних банках і пляшках,  з пробоїнами і наскрізними тріщинами, з виправленим  закаточним  швом,  з  деформацією корпуса,  а також в тарі, не очищеній від мастила та забруднень  ([1] пункт 61).



Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика