Глава 16.
ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ НА ПОСЛУГИ
Нормативна база:
1. Закон України «Про захист прав споживачів»від 12.05.1991 р. № 1023-XII.
Виконавець ЗАБЕЗПЕЧУЄ належну роботу (застосування, використання) продукції, в т.ч. комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором ([1] стаття 7 частина 1).
Гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом ([1]) та відповідними нормативно-правовими актами ([2] пункт 23).
Зокрема, необхідність зазначення гарантійних строків встановлена відповідними нормативними актами для:
- послуг з ремонту і виготовлення меблів;
- послуг з хімічного чищення і фарбування (перефарбування) виробів;
- послуг з ремонту і пошиття взуття;
- послуг з ремонту побутових машин і приладів, ремонту і виготовлення металовиробів;
- послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури;
- послуг з прання білизни;
- послуг з ремонту, пошиття і в'язання трикотажних виробів;
- фотопослуг;
- послуг з ремонту і пошиття швейних і хутряних виробів, виробів з шкіри, головних уборів;
- послуг з ремонту і виготовлення ювелірних виробів і інших виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінних каменів;
- послуг з виготовлення і установки намогильних споруд;
- послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів;
- будівельних робіт.
Гарантійний строк зазначається в документі, що додається до продукції (як правило – квитанція).
Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов'язання виконавця, передбачені рекламою ([1] стаття 7 частина 2).
Строки та умови пред'явлення претензій щодо основних характеристик наданих послуг або виконаних робіт, для яких нормативними документами не передбачені гарантійні зобов'язання, обумовлюється у відповідних договорах.
Стосовно продукції, на яку гарантійні строки не встановлено, споживач МАЄ ПРАВО пред'явити виконавцю відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років, а стосовно об'єкта будівництва - не пізніше десяти років від дня передачі їх споживачеві ([1] стаття 7 частина 5).
До певної міри за різновид гарантійних зобов'язань можна вважати і забезпечення суб'єктом господарювання збереження:
- одягу і головних уборів при наданні послуг лазень і душей;
- транспортних засобів при наданні послуг на автостоянках;
- предметів, зданих споживачем для перевезення транспортом.
Гарантійне зобов'язання не припиняється у разі неможливості виконання такого зобов'язання з причини відсутності необхідних для його виконання матеріалів, комплектуючих або запасних частин ([1] стаття 7 частина 9).