Глава 16.

ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ НА ПОСЛУГИ


Нормативна база:


1. Закон України «Про захист прав споживачів»від 12.05.1991 р. № 1023-XII.

2. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження правил побутового обслуговування населення» від 16.05.1994 р. № 313.


Виконавець ЗАБЕЗПЕЧУЄ належну роботу (застосування, використання) продукції, в т.ч. комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором ([1] стаття 7 частина 1).


Гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом ([1]) та відповідними нормативно-правовими актами  ([2] пункт 23).


Зокрема, необхідність зазначення гарантійних строків встановлена відповідними нормативними актами для:

- послуг з ремонту і виготовлення меблів;

- послуг з хімічного чищення і фарбування (перефарбування) виробів;

- послуг з ремонту і пошиття взуття;

- послуг з ремонту побутових машин і приладів, ремонту і виготовлення металовиробів;

- послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури;

- послуг з прання білизни;

- послуг з ремонту, пошиття і в'язання трикотажних виробів;

- фотопослуг;

- послуг з ремонту і пошиття швейних і хутряних виробів, виробів з шкіри, головних уборів;

- послуг з ремонту і виготовлення ювелірних виробів і інших  виробів  з  дорогоцінних  металів і дорогоцінних каменів;

- послуг з виготовлення і установки намогильних споруд;

- послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів;

- будівельних робіт.


Гарантійний строк зазначається в документі, що додається до продукції (як правило – квитанція).

Гарантійні зобов'язання у будь-якому випадку включають також будь-які зобов'язання виконавця, передбачені рекламою ([1] стаття 7 частина 2).


Строки та умови пред'явлення претензій щодо основних характеристик наданих послуг або виконаних робіт, для яких нормативними документами не передбачені гарантійні зобов'язання, обумовлюється у відповідних договорах.


Стосовно продукції, на яку гарантійні строки не встановлено, споживач МАЄ ПРАВО пред'явити виконавцю відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років, а стосовно об'єкта будівництва - не пізніше десяти років від дня передачі їх споживачеві ([1] стаття 7 частина 5).


До певної міри за різновид гарантійних зобов'язань можна вважати і забезпечення суб'єктом господарювання збереження:

- одягу і головних уборів при наданні послуг лазень і душей;

- транспортних засобів при наданні послуг на автостоянках;

- предметів, зданих споживачем для перевезення транспортом.


Гарантійне зобов'язання не припиняється у разі неможливості виконання такого зобов'язання з причини відсутності необхідних для його виконання матеріалів, комплектуючих або запасних частин ([1] стаття 7 частина 9).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика