3) УСУНЕННЯ НЕДОЛІКІВ ТОВАРУ


Нормативна база:


1. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII.

2. Постанова Верховного суду України «Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів» від 12.04.1996 р. № 5.


Вимоги споживача про безоплатне усунення недоліків товару ПОВИННІ бути усунуті протягом ЧОТИРНАДЦЯТИ ДНІВ з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк ([1] стаття 8 частина 9).


На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі ([1] стаття 8 частина 9).


Аналогічним товаром вважається товар такого ж функціонального призначення, який має однакові основні споживчі властивості (технічні характеристики).


Вирішуючи питання   про  заміну  товару  (в  тому  числі виготовленого за межами України),  суд за відсутності аналогічного товару  на  час розгляду справи може (залежно від вимог споживача) зобов'язати продавця надати такий же товар після його  надходження або  -  за згодою споживача - інший товар з наявного асортименту з відповідним перерахунком   вартості.   При  неможливості  виконати рішення,  яким продавця зобов'язано замінити товар на  інший,  суд може змінити спосіб виконання  ([2] пункт 9).


За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується НЕУСТОЙКА відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару ([1] стаття 8 частина 9).


При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту ([1] стаття 8 частина 9).


Споживач МАЄ ПРАВО пред'явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред'явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев'ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред'явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті ([1] стаття 8 частина 10).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика