Розділ 18.2. ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧА


Нормативна база:


1. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII.


Для успішної реалізації і подальшого захисту прав споживачів завжди необхідно пам'ятати про те, що СПОЖИВАЧІ ЗОБОВ'ЯЗАНІ:

1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;

2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;

3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;

4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду ([1] стаття 4 частина 3).


У переважній більшості випадків невиконання споживачем обов'язків, передбачених Законом, позбавляє його можливості реалізувати свої права!


Зокрема, вимоги споживача, передбачені у разі придбання товару неналежної якості, НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ задоволенню, якщо буде доведено, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування ним або його зберігання ([1] стаття 8 частина 14).  


Більш того, в цьому випадку споживач ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ відшкодувати продавцю (виконавцю) витрати на проведення експертизи товару ([1] стаття 17 частина 4).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика