Розділ 18.2. ОБОВ'ЯЗКИ СПОЖИВАЧА
Нормативна база:
1. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII.
Для успішної реалізації і подальшого захисту прав споживачів завжди необхідно пам'ятати про те, що СПОЖИВАЧІ ЗОБОВ'ЯЗАНІ:
1) перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
2) в разі необхідності роз'яснення умов та правил використання товару - до початку використання товару звернутися за роз'ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
3) користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
4) з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару - застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації - дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду ([1] стаття 4 частина 3).
У переважній більшості випадків невиконання споживачем обов'язків, передбачених Законом, позбавляє його можливості реалізувати свої права!
Зокрема, вимоги споживача, передбачені у разі придбання товару неналежної якості, НЕ ПІДЛЯГАЮТЬ задоволенню, якщо буде доведено, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування ним або його зберігання ([1] стаття 8 частина 14).
Більш того, в цьому випадку споживач ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ відшкодувати продавцю (виконавцю) витрати на проведення експертизи товару ([1] стаття 17 частина 4).