ХОЧУ КУПИТИ ТОВАР


Нормативна база:


1. Цивільний Кодекс України, Закон від 16.01.2003 р. № 435-IV.

2. Закон України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 р. № 1023-XII.


Торговельна діяльність - це ініціативна, самостійна діяльність юридичних осіб і громадян щодо здійснення покупки і продажу товарів народного споживання з метою отримання прибутків.

Зараз поняття «дефіцит товарів» практично зникло. Але, на жаль, поняття «якість товарів» досі так і не стало пріоритетним для нашого споживача.

Таким чином, сьогодні у виробника (продавця) відсутні необхідні стимули для підвищення якості продукції, що випускається і реалізується. Все одно куплять, аби ціна була прийнятна!

Помилковість «некритичного» підходу споживача до вибору товару дуже скоро стає очевидною, і ми починаємо ходіння по «кругах пекла» - адже тільки що купив, а вже можна викидати. Допоможіть, хто може…

На жаль, ціна – це не головне, і навіть не споживча властивість товару. Але, чомусь нікого не дивує, що запитання продавця «а що ви хотіли за такі гроші?»  наш споживач сприймає з ... відчуттям провини.

А дарма – гроші-то за цей товар сплачені, як там не є, справжні, чого не можна сказати про товар.

Проте, зараз не можна гарантувати правильність і іншого розхожого виразу – чим товар дорожчий, тим він кращий. У теорії – так, але на практиці…

Отже, у Вас з'явилося бажання купити.

Як же правильно купити товар?


За договором роздрібної купівлі-продажу продавець, який здійснює    підприємницьку діяльність з продажу товару, зобов'язується передати покупцеві товар, що звичайно призначається для особистого, домашнього або іншого використання, не пов'язаного з підприємницькою діяльністю, а покупець зобов'язується прийняти товар і оплатити його ([1] стаття 698 частина 1).


   Договір роздрібної купівлі-продажу є публічним ([1] стаття 698 частина 2).


Публічним є договір, в якому одна сторона -  підприємець взяла на себе обов'язок здійснювати продаж товарів кожному, хто до неї звернеться ([1] стаття 633 частина 1).


Усно можуть вчинятися правочини, які повністю виконуються сторонами  у  момент  їх  вчинення ([1] стаття 206 частина 1).


Підприємець НЕ МАЄ ПРАВА відмовитися від укладення публічного  договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів ([1] стаття 633 частина 4).


Пропозиція товару в  рекламі,  каталогах, а також інших описах товару,  звернених до невизначеного кола осіб, є публічною пропозицією укласти договір,  якщо вона містить усі істотні  умови договору ([1] стаття 699 частина 1).

Виставлення товару, демонстрація його зразків або надання відомостей про  товар  (описів,  каталогів,  фотознімків  тощо)  у місцях  його  продажу  є  публічною  пропозицією  укласти  договір незалежно від того чи вказана ціна та інші істотні умови договору купівлі-продажу, крім випадків, коли продавець явно визначив, що відповідний товар не призначений для продажу ([1] стаття 699 частина 2).


За всіма споживачами однаковою мірою визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами ([2] стаття 17 частина 1).


Споживач МАЄ ПРАВО на вільний вибір товарів у зручний для нього час.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, у будь-який спосіб обмежувати використання ним електронних платіжних засобів, якщо відповідно до законодавства продавець (виконавець) зобов'язаний приймати їх до сплати ([2] стаття 17 частина 2).


ПРИМІРНИЙ КЛАСИФІКАТОР ПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ


ПРИМІРНИЙ КЛАСИФІКАТОР НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ


Процес придбання продукції має свої тонкощі, знання яких допоможе позбавиться від багатьох неприємностей в майбутньому. Тому, перш ніж відправитися купувати той або інший товар, бажано ознайомитися з існуючими правилами продажу товарів.


ПРАВИЛА ПРОДАЖУ ТОВАРІВ


Окрім нашого бажання (суто індивідуальних уявлень), величезний вплив на вибір товару має відповідність інформації про його (справжні чи уявні) споживчі властивості, одержаної з різних джерел (через рекламні канали, від тих, хто вже придбав такий товар тощо), інформації про нього, офіційно наданій виробником товару.


ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТОВАР


Сьогодні потрібний товар можна знайти навіть в найнесподіваніших місцях. Тому, вельми важливим, якщо не головним, чинником вдалої покупки є правильний вибір продавця. Часто від цього, надалі, може залежати кінцеве враження від покупки: вдала або «головний біль».


ЯК ВИБРАТИ ПРОДАВЦЯ


Отже, зіставивши наші уявлення про продукцію з реальною інформацією про неї і з нашими фінансовими можливостями, вибравши продавця, коротше, зваживши все «за і проти», ми приходимо до висновку, що готові придбати саме цей товар.

Тепер можна йти в магазин і безпосередньо зайнятися процесом покупки товару. Саме процесом покупки, а не просто дістати гроші з гаманця і забрати товар.


Споживач має право на перевірку якості, безпеки, комплектності, міри, ваги та ціни продукції, що придбавається (замовляється), демонстрацію безпечного та правильного її використання. На вимогу споживача продавець (виконавець) зобов'язаний надати йому контрольно-вимірювальні прилади, документи про якість, безпеку, ціну продукції. ([2] стаття 17 частина 4).


Скористаємося цим правом.


СУПРОВІДНІ ДОКУМЕНТИ


ЦІНА ТОВАРУ


ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ


Тепер важливо особисто переконатися, що конкретний, вибраний Вами, примірник товару здатний задовольнити Вашу потребу в ньому.


ПЕРЕВІРКА ТОВАРУ


Нарешті, всі питання, пов'язані з вибором товару вирішені, залишилося сплатити покупку, доставити її до місця призначення і користуватися нею.  Але і тут є свої нюанси.


РОЗРАХУНКОВІ ДОКУМЕНТИ


ДОСТАВКА І УСТАНОВКА ТОВАРУ


І ЛИШЕ ПІСЛЯ ПРОХОДЖЕННЯ ВСЬОГО НАВЕДЕНОГО ВИЩЕ КОМПЛЕКСУ «ПИТАНЬ - ВІДПОВІДЕЙ» ВАС МОЖНА БУДЕ ПРИВІТАТИ З ВДАЛОЮ ПОКУПКОЮ


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика