ХОЧУ ОТРИМАТИ ПОСЛУГУ (ЗАМОВИТИ РОБОТУ)


Нормативна база:


1. Закон України «Про природні монополії» від 20.04.2000 р. № 1682-III.

2. ГОСТ 30335-95 “Услуги населению. Термины и определения”.


Точну кількість видів послуг, які одні люди надають іншим, практично визначити неможливо. Як справжній океан, «океан» послуг постійно  «дихає»: одні види послуг виникають на хвилі підйому попиту, інші – безслідно зникають разом з падінням попиту на них.

Якщо товари і вироби завжди матеріальні, то результати робіт і послуг можуть бути як матеріальними, так і не матеріальними (соціально-культурні фінансові, юридичні тощо).


матеріальна послуга


- забезпечує відновлення (зміна, збереження) споживчих властивостей виробів або виготовлення нових виробів за замовленням населення, а також переміщення вантажу і людей, створення умов для споживання ([2]).


соціально-культурна

послуга


- забезпечує підтримку і відновлення здоров'я, духовний і фізичний розвиток особи, підвищення професійної майстерності ([2]).


Але у будь-якому випадку, ми зацікавлені не в самому процесі надання послуги, а в її кінцевому результаті. При цьому, чим швидше – тим краще. І за цю швидкість навіть готові переплатити.

З іншого боку  послуги умовно можна поділити на чотири групи.

До першої групи відносяться послуги, в яких ми маємо потребу постійно, і результати яких, як правило, ми не можемо отримати без участі інших людей (житлово-комунальні, транспортні послуги, послуги зв'язку  тощо).

Другу, найбільшу групу, складають послуги, необхідність в яких виникає періодично, і кінцеві результати яких значною мірою залежать від їх виконавців (медично-оздоровчі, фінансові, туристично - екскурсійні, культурно – розважальні, юридичні послуги, послуги освіти, фізичної культури і спорту тощо).

До третьої групи входять послуги, результати яких, за бажання і при мінімально необхідному рівні кваліфікації, ми можемо створити власними руками, але можемо і передоручити це професіоналам (побутові послуги і деякі інші).

І, нарешті, існують послуги, які ми отримуємо незалежно від нашого бажання (інформаційні і рекламні послуги).


ПРИМІРНИЙ КЛАСИФІКАТОР ПОСЛУГ


Отже, Ви вирішили «зануритися» в безбережний «океан» послуг (робіт).

Сфера послуг кардинально відрізняється від сфери торговельного обслуговування населення тим, що порядок надання далеко не всіх видів послуг обумовлений єдиними правилами. В більшості випадків законодавчо встановлені тільки основні вимоги і моменти, а решта подробиць – результат досягнутої угоди між замовником і виконавцем (за домовленістю сторін).


ПРАВИЛА НАДАННЯ ПОСЛУГ


Поняття «ненав'язливий сервіс» пішло в минуле. Зараз немає відбою від пропозицій «руки і серця». Нас «вербують» засоби масової інформації, незліченні оголошення на стендах, стовпах і в інших аналогічних місцях, «крикуни» на вулицях. Іноді від них важко сховатися навіть у себе вдома.

Правильний вибір виконавця у сфері послуг незмірно важливіший, ніж продавця в торгівлі. Адже результат отримання послуги на момент її замовлення існує тільки в нашій уяві, а її реальне втілення цілком залежить від професійних якостей і порядності виконавця.

Але при всьому цьому, є ряд послуг, які ми можемо отримати тільки від одного виконавця (природні монополії). І тут вже нічого змінити не можна, залишається тільки сподіватися.


природна монополія


- стан товарного  ринку,  при  якому задоволення попиту на цьому ринку  є  більш  ефективним  за  умови відсутності   конкуренції   внаслідок  технологічних  особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю  товару  в міру збільшення обсягів виробництва),  а товари (послуги),  що виробляються  суб'єктами  природних  монополій,  не можуть  бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами),  у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку  менше  залежить  від зміни  цін  на  ці  товари  (послуги),  ніж  попит  на інші товари (послуги) ([1] стаття 1).


ЯК ВИБРАТИ ВИКОНАВЦЯ


Як правило, ми більш-менш точно уявляємо, чого б нам хотілося отримати. А ось зпіставити очікуваний результат правильно виконаної послуги з нашими уявленнями, до певної міри, повинна допомогти інформація про неї, отримана від професіонала - виконавця, який на цьому, як мовиться, «собаку з'їв».


ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПОСЛУГУ


Якщо очікувані результати майбутньої послуги здатні задовольнити нашу потребу в ній, можна переходити до рішення не менш важливого для нас питання про ціну.


ЦІНА ПРОДУКЦІЇ (ПОСЛУГИ, РОБОТИ)


І лише тоді, коли ми вже остаточно «дозріли», можна переходити до найважливішого етапу в процесі отримання послуги – оформлення договору з виконавцем. У переважній більшості випадків від того, наскільки уважно і прискіпливо ми прочитаємо і обдумаємо запропоновані виконавцем умови договору, залежить чи отримаємо ми бажане, чи ні. Украй важливі і будь-які додатки до договору (ескізи, креслення, описи тощо). Тут не буває дрібниць, адже кінцевий результат поки що існує тільки в нашій уяві і в якомусь сталому образі у виконавця, який з нашими уявленнями може і не збігатися.  


ДОГОВОРИ  НА НАДАННЯ ПОСЛУГ (ВИКОНАННЯ РОБІТ) І ІНШІ СУПРОВІДНІ ДОКУМЕНТИ


Факт надання виконавцем послуги та оплати її замовником підтверджується розрахунковими документами. Для більшості послуг в цих же документах зазначаються і гарантійні зобов'язання виготівника.


РОЗРАХУНКОВІ ДОКУМЕНТИ


ГАРАНТІЙНІ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ


І ось, нарешті, ми маємо можливість фізично відчувати (бачити, чути, торкатись, нюхати, лизати – на свій розсуд) реально існуючий продукт послуги. Нашому захопленню немає меж, але, перед тим, як своїм підписом підтвердити факт надання послуги, все ж буде не зайвим остаточно переконається у відповідності її результату замовленому.


ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ ПОСЛУГИ (РОБОТИ)


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика