Розділ 10.1. ПОБУТОВІ ПОСЛУГИ


Нормативна база:


1. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження правил побутового обслуговування населення» від 16.05.1994 р. № 313.


У приміщенні, де проводиться приймання  та видача замовлень, на  видному  і доступному для замовників місці ПОВИННІ  розміщуватися:

- Правила побутового обслуговування населення;

- витяг із Закону України "Про захист прав споживачів" в частині надання послуг;

- перелік побутових послуг, що надаються;

- інформація про  повне  найменування  виконавця,  його адреса, номери  телефонів,  прізвище,  ім'я  та  по   батькові   керівника (власника);

- копії свідоцтв про державну реєстрацію, сертифікатів відповідності   на послуги, які підлягають обов'язковій сертифікації, а також копії торгових  (спеціальних  торгових) патентів,  спеціальних дозволів (ліцензій) за видами  послуг,  які підлягають патентуванню, ліцензуванню;

- зразки матеріалів  та  затверджених  в  установленому порядку виробів;

- ціни і тарифи на послуги, матеріали та вироби;

- перелік нормативно-технічних документів, вимогам яких повинні відповідати послуги;

- гарантійні зобов'язання виконавця послуг;

- інформація про   працівників,  які  обслуговують  замовників, номери телефонів місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів    Держстандарту, перелік категорій громадян, які користуються пільгами в отриманні побутових послуг;

- книга заяв і пропозицій.

У разі  надання  послуг  поза  межами  приміщення  виконавець ПОВИНЕН забезпечити  умови  для  ознайомлення  замовника  з  цими Правилами  ([1] пункт 7).


побутове обслуговування

населення


- організована  діяльність суб'єктів   підприємницької   діяльності,   пов'язана  з  наданням побутових послуг ([1] пункт 2).


побутова послуга


- вид діяльності  суб'єктів  підприємницької діяльності,   пов'язаної  із  задоволенням  конкретної  побутової потреби індивідуального замовника  ([1] пункт 2).


замовники

- особи, яким надаються побутові послуги ([1] пункт 2).


Побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним  підтвердженням  укладення  яких  є такі документи:  договір, розрахунковий документ встановленої форми.

Права, обов'язки, відповідальність  виконавця  і  замовника, передбачені  цими  Правилами,  діють з моменту укладення угоди про надання побутової послуги  ([1] пункт 9).


Замовлення  на  послуги  приймаються  як у приміщенні виконавця, так і поза його межами  з обов'язковим оформленням угоди, як це передбачено пунктом 9 цих Правил  ([1] пункт 11).


Термін виконання замовлення встановлюється за погодженням сторін ([1] пункт 12).


Вартість   послуг   і  матеріалів  виконавця  оплачується замовником за цінами, що діяли на день оформлення замовлення, якщо інше не передбачено умовами угоди.

У разі  надання  виконавцем  на прохання замовника додаткових послуг,  не  передбачених  замовленням,  їх  вартість  оплачується замовником за цінами,  що діяли на час оформлення замовлення на ці послуги  ([1] пункт 16).


Замовлення на послуги можуть виконуватися як із сировини, комплектуючих  виробів  та  інших  матеріалів  (далі  - матеріали) виконавця, так і матеріалів замовника  ([1] пункт 17).


Вартість речей і матеріалів  замовника  визначається  та оформлюється  документально  за  погодженням  сторін або на основі поданих документів, що засвідчують їх ціну ([1] пункт 18).


Види,  кількість  і  якість  матеріалів,  необхідних  для надання послуг, визначаються виконавцем відповідно до нормативно-технічних документів за погодженням із замовником  ([1] пункт 19).


У разі відсутності матеріалів або  неможливості  під  час оформлення  замовлення визначити необхідний для надання побутової послуги обсяг матеріалів, використання їх попередньо погоджується із замовником, а вартість оплачується ним після виконання послуг за цінами, що діяли на день надходження матеріалів  ([1] пункт 20).


Порядок оплати вартості послуг визначається виконавцем за погодженням із замовником. Він може передбачати повний розрахунок під час оформлення замовлення або  часткову  оплату  з  остаточним розрахунком  під  час  отримання замовлення.  В останньому випадку після кожної завершеної і сплаченої операції з надання послуги замовнику видається розрахунковий документ  ([1] пункт 15).


Підставою для одержання замовлення (послуги) є пред'явлений касовий (товарний) чек, договір, квитанція чи квиток  ([1] пункт 21).


У разі втрати замовником документа що надає йому ПРАВО на отримання замовлення,  останнє видається  за  письмовою  заявою замовника  та  поданням  документа,  який  посвідчує  його  особу.

Одночасно поновлюється ПРАВО замовника на гарантійне обслуговування, якщо таке обслуговування передбачене нормативно-технічними документами на виконання цього замовлення  ([1] пункт 22).


Гарантійні зобов'язання виконавця стосовно надання послуг визначаються Законом України "Про захист прав споживачів" та відповідними нормативно-правовими актами  ([1] пункт 23).


Документами,  що  надають  ПРАВО  замовникові  на  вимогу усунення недоліків у гарантійний термін, є касовий (товарний) чек, договір, квитанція або гарантійний талон  ([1] пункт 24).


Виконавці ПОВИННІ:

- забезпечити знання  і  виконання своїми працівниками, які здійснюють побутове обслуговування замовників, цих Правил та дотримання інших нормативно-правових актів,  що регулюють  надання побутових послуг;

- створити матеріально-технічну базу, забезпечити наявність обладнання та устаткування для надання побутових послуг згідно з установленими нормативами;

- формувати ціни на послуги відповідно до законодавства залежно від їх складності та якості;

- забезпечити необхідний рівень кваліфікації працівників, зайнятих обслуговуванням замовників;

- забезпечити відповідність виробничих  приміщень,  будівель, робочих місць,  де  провадиться  діяльність  з  надання  побутових послуг,  необхідним  екологічним і санітарно-гігієнічним умовам та вимогам нормативно-правових актів з питань охорони праці  ([1] пункт 6).


Виконавець ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ забезпечити:

- надання послуг  відповідно  до  вимог   цих   Правил,   інших нормативно-правових  актів  та  умов угоди;

- виконання гарантійних зобов'язань щодо виготовлених виробів і відремонтованих ним речей;

- дотримання термінів виконання замовлення;

- належний рівень культури обслуговування;

- надання замовникові   повної,   доступної   та    достовірної інформації про послуги;

- збереження прийнятих  від замовника для надання послуги речей та матеріалів, а також використання їх за призначенням;

- відшкодування збитків, заподіяних замовнику невиконанням або неналежним виконанням умов угоди,  а також у разі втрати, псування чи пошкодження із своєї вини речей та  матеріалів,  прийнятих  від замовника  для  надання послуг,  у розмірах,  передбачених угодою;

- дотримання встановленого режиму роботи;

- виплату замовникові у разі  порушення  умов  угоди  неустойки (пені),  якщо це  передбачено  умовами  угоди.  Виплата неустойки (пені) не звільняє виконавця від виконання замовлення;

- повернення замовникові невикористаних матеріалів, наданих замовником,  а  також,  за його бажанням,  усіх замінених за плату деталей та комплектуючих виробів;

- попередження замовника про недоброякісність або непридатність матеріалів,  наданих  замовником,  а  також про інші незалежні від виконавця обставини,  що можуть погіршувати  споживчі  властивості замовлення  ([1] пункт 25).


Виконавець МАЄ ПРАВО відмовитися від виконання угоди у разі, коли  замовник,  незважаючи  на  своєчасне  і  обгрунтоване попередження,  у відповідний термін не замінить свої недоброякісні або непридатні матеріали, не змінить вказівок про спосіб виконання послуги  ([1] пункт 26).


У  разі  неявки замовника за отриманням виробу виконавець МАЄ ПРАВО через шість місяців  після  визначеного  угодою  терміну виконання замовлення і після дворазового письмового нагадування (з повідомленням) реалізувати  виріб  в  установленому  порядку.  При цьому  кошти,  отримані від реалізації,  за вирахуванням сум,  які належать  виконавцеві  (у  тому  числі  витрат   на   повідомлення замовника про виконання замовлення, його зберігання і реалізацію), вносяться на депозит нотаріальної контори на ім'я замовника  ([1] пункт 27).


Виконавець МАЄ ПРАВО на відмову у прийманні замовлень  на побутові   послуги,  якщо  він  не  може  забезпечити  належне  їх виконання ([1] пункт 10).


У разі невиконання або неналежного виконання  обов'язків, визначених цими Правилами та угодою, виконавець несе відповідальність у порядку, передбаченому законодавством та угодою між ним і замовником.

Виконавець не звільняється   від  відповідальності  у  разі псування чи пошкодження речей та матеріалів внаслідок їх особливих властивостей,   які   він   не  зміг  виявити  під  час  прийняття замовлення  ([1] пункт 28).


Виконавець не несе відповідальності за недоліки у наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли не з його вини.

Претензії до якості виконання замовлення не задовольняються у разі, якщо замовник не підтвердить своїх вимог  ([1] пункт 29).


Замовник ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ прийняти та оплатити  вартість наданих згідно з умовами угоди послуг  ([1] пункт 30).


У разі  неотримання  замовником  без  поважних причин замовлення у визначений угодою термін з  урахуванням  обумовленого пільгового  терміну  він  повинен  відшкодувати виконавцю вартість зберігання замовлення  ([1] пункт 31).


Замовник МАЄ ПРАВО на:

- повну, доступну та достовірну інформацію про послуги і виконавця;

- безпеку послуг для його життя, здоров'я, майна та навколишнього природного середовища;

- перевірку якості наданої йому послуги  ([1] пункт 32).


У процесі виконання замовлення замовник МАЄ ПРАВО вносити до нього часткові зміни, які приймаються виконавцем за умови,  що виконання їх технічно і технологічно можливе. Якщо зміни впливають на вартість   послуги, їх  внесення  повинно  бути  оформлене документально і враховане під час остаточного розрахунку за надані послуги за цінами, які діяли на час внесення змін  ([1] пункт 33).


Замовник МАЄ ПРАВО анулювати замовлення і розірвати угоду з власної ініціативи до закінчення терміну його виконання. При цьому замовник  оплачує  виконавцю  вартість  виконаної  роботи і відшкодовує йому збитки, заподіяні розірванням угоди  ([1] пункт 34).


У разі невиконання або неналежного  виконання  виконавцем умов угоди замовник користується правами, наданими законодавством  ([1] пункт 35).


ПОСЛУГИ ЛАЗЕНЬ І ДУШІВ (321102)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ МЕБЛІВ (321103)


ПОСЛУГИ ХІМІЧНОЇ ЧИСТКИ ТА ФАРБУВАННЯ (ПЕРЕФАРБУВАННЯ) ВИРОБІВ (321104)

ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ І ПОШИТТЯ ВЗУТТЯ (321105)


ПЕРУКАРСЬКІ, МАНІКЮРНІ ТА ПЕДИКЮРНІ ПОСЛУГИ (321106)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ ПОБУТОВИХ МАШИН І ПРИЛАДІВ, РЕМОНТУ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ МЕТАЛОВИРОБІВ (321107)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ ПОБУТОВОЇ РАДІОЕЛЕКТРОННОЇ АПАРАТУРИ (321108)


ПОСЛУГИ З ПРАННЯ БІЛИЗНИ (321109)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ, ПОШИТТЯ І В'ЯЗАННЯ ТРИКОТАЖНИХ ВИРОБІВ  (321110)


ФОТОПОСЛУГИ (321111)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ І ПОШИТТЯ ШВЕЙНИХ І ХУТРЯНИХ ВИРОБІВ, ВИРОБІВ ІЗ ШКІРИ, ГОЛОВНИХ УБОРІВ (321112)


ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ ТА ВИГОТОВЛЕННЯ ЮВЕЛІРНИХ ВИРОБІВ  ТА  ІНШИХ  ВИРОБІВ  З  ДОРОГОЦІННИХ  МЕТАЛІВ І ДОРОГОЦІННОГО КАМІННЯ (321113)


Послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів, зберігання транспортних засобів на автостоянках, транспортні і ритуальні послуги, послуги ломбардів і прокату надаються відповідно до окремих нормативно правових актів  ([1] пункт 38).


ПОСЛУГИ З  НАДАННЯ  У ТИМЧАСОВЕ КОРИСТУВАННЯ ГРОМАДЯНАМ ПРЕДМЕТІВ  КУЛЬТУРНО-ПОБУТОВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ГОСПОДАРСЬКОГО ВЖИТКУ (321114)


ПОСЛУГИ ЗБЕРІГАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ НА АВТОСТОЯНКАХ (321115)


РИТУАЛЬНІ ПОСЛУГИ  (321116)


ПОСЛУГИ З ПАРКУВАННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ  (321121)


ПОСЛУГИ З ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ І РЕМОНТУ АВТОМОБІЛЬНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ  (321122)


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика