10.1.3. ПОСЛУГИ ХІМІЧНОГО ЧИЩЕННЯ І ФАРБУВАННЯ (ПЕРЕФАРБОВУВАННЯ) ВІРОБІВ
Нормативна база:
Приймання, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.
Приміщення (салон) підприємства, що надає послуги, МАЄ БУТИ оформлене відповідно до категорії підприємства, яка надається йому ([1] пункт 1.2).
На робочому місці приймальника замовлень ПОВИННА бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.
У разі обслуговування замовника вдома працівник виконавця ПОВИНЕН мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім'я та по батькові, а також реквізити підприємства чи фізичної особи, що надає послуги ([1] пункт 1.3).
Підприємства і фізичні особи (виконавці) ПОВИННІ забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе ставлення до замовника, професійну грамотність, ознайомити замовника з вимогами нормативних документів, які належать до цих послуг) ([1] пункт 1.4).
Замовлення оформлюється договором (квитанцією) ([1] пункт 2.1).
У приміщенні, де проводяться приймання та видавання замовлень, на видному та доступному місці повинна бути розміщена інформація про умови, за яких вироби в обробку не приймаються, перелік допустимих прихованих дефектів після хімічної чистки та перефарбування згідно з діючими стандартами, а також відомості про встановлені ступені зносу та їх характеристики.
У разі надання послуги поза межами приміщення виконавець повинен ознайомити замовника з указаною інформацією ([1] пункт 2.2).
Під час приймання замовлення приймальник ПОВИНЕН:
- оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, встановлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо;
- попередити замовника про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів;
- запропонувати замовнику відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після обробки ([1] пункт 2.3).
Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).
При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки ([1] пункт 2.4).
Для виробів, що приймаються в обробку, установлено чотири ступені зносу - 10, 30, 50 та 75 відсотків:
- знос 10 відсотків - вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;
- знос 30 відсотків - вироби малозношені із незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічній чистці або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення, не мають пошкодження волокон і поривів; відрізи тканин з незначними порізами біля кромки або іншими невеликими пошкодженнями;
- знос 50 відсотків - вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі; із збитим ворсом, потерті, із спущеними петлями; з невеликими поривами та штопанням; із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали; відрізи тканин із забрудненням, заплямуванням або незначними пошкодженнями всередині відрізу; вироби з тканин, дубльованих пінополіуретаном, що мають заломи на ліктьових згинах; килимові вироби, що мають місця з пошкодженням забарвлення, обтріпані краї; гардинно-тюлеві вироби, які мають незначне пошкодження волокон;
- знос 75 відсотків - вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покров, пошкодження шкіряної тканини; вироби із тканин, дубльованих пінополіуретаном, які мають відшарування або роздуті місця ([1] пункт 2.5).
До хімічного чищення та перефарбування приймаються:
- пір'яно-пухові вироби - за вагою;
- гардинно-тюлеві вироби та відрізи тканин з обметаними краями, а також килимові вироби - за кількістю та площею в кв.м;
- мотки пряжі - за кількістю та вагою;
- спорки одягу, що здаються на перефарбування (зшиті в одне полотнище);
- пухові хустки - за кількістю та розміром (ширина та довжина). Заміри проводяться через середину хустки;
- хутряні і шкіряні вироби за кількістю і площею в кв. дм;
- головні убори - за кількістю та розміром;
- усі інші вироби - за кількістю ([1] пункт 2.6).
Під час оформлення замовлення приймальник проводить маркування виробу шляхом нанесення (прикріплення) позначки ([1] пункт 2.7).
Послуги надаються відповідно до переліку та за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення) ([1] пункт 2.8).
При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек кассиром (якщо є центральний розрахунковий вузол) або безпосередньо виконавцем послуги, який має право доступу до реєстратора і свій власний код.
Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція ([1] пункт 2.9).
При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому видається квитанція за формою № ПО-О-1 ([1] пункт 2.10).
Виконання послуги ПОВИННО проводитися відповідно до замовлення, діючих стандартів (перелік додається) та технологічних процесів (інструкцій), затверджених у встановленому порядку.
Терміни виконання замовлення узгоджуються із замовником і позначаються у договорі (квитанції) ([1] пункт 3.1).
При виконанні послуги хімічні препарати та види обробки ПОВИННІ відповідати зазначеним символам та вимогам догляду за виробом ([1] пункт 3.2).
Приймальник одночасно з видавання замовлення ПОВИНЕН перевірити якість виконання послуги в присутності замовника ([1] пункт 4.1).
Замовник МАЄ ПРАВО на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленн ([1] пункт 4.2).
На виробах після хімічної чистки можуть бути дефекти, що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються діючими стандартами ([1] пункт 4.3).
Гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі ([1] пункт 4.4).
Вироби видаються замовникові з гарантійним документом, у якому зазначається дата видавання замовлення ([1] пункт 4.5).
У період гарантійного терміну виконавця дефекти, що виникли з його вини, усуваються безкоштовно ([1] пункт 4.6).