10.1.3.  ПОСЛУГИ ХІМІЧНОГО ЧИЩЕННЯ І ФАРБУВАННЯ (ПЕРЕФАРБОВУВАННЯ) ВІРОБІВ


Нормативна база:


1. Наказ Українського союзу об'єднань, підприємств і організацій  побутового  обслуговування населення «Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг» від 27.08.2000 р. № 20 (Мінюст № 803/5024).


Приймання, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.

Приміщення (салон) підприємства, що надає послуги, МАЄ БУТИ оформлене відповідно до категорії підприємства, яка надається йому ([1] пункт 1.2).


На робочому місці приймальника  замовлень  ПОВИННА бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.

У разі обслуговування замовника  вдома  працівник  виконавця ПОВИНЕН  мати  посвідчення  (картку),  у  якому  зазначені  його прізвище, ім'я та по батькові,  а також реквізити підприємства  чи фізичної особи, що надає послуги  ([1] пункт 1.3).


Підприємства і фізичні особи   (виконавці)  ПОВИННІ забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе  ставлення  до  замовника, професійну грамотність, ознайомити   замовника  з  вимогами  нормативних  документів,  які належать до цих послуг) ([1] пункт 1.4).


Замовлення оформлюється договором (квитанцією) ([1] пункт 2.1).


У  приміщенні,  де  проводяться  приймання та видавання замовлень,  на видному та доступному місці повинна бути  розміщена інформація  про  умови, за яких вироби в обробку не приймаються, перелік допустимих прихованих дефектів після хімічної чистки та перефарбування згідно з діючими стандартами, а також відомості про встановлені ступені зносу та їх характеристики.

У разі  надання послуги  поза  межами  приміщення виконавець повинен ознайомити замовника з указаною інформацією  ([1] пункт 2.2).


Під час приймання замовлення приймальник ПОВИНЕН:

- оглянути кожний виріб у присутності замовника  з метою визначення можливості його обробки  в  умовах  підприємства, встановлення  ступеня  зносу,  виявлення  дефектів   (плям),   які неможливо усунути, тощо;

- попередити замовника про можливу усадку виробу і  проявлення після обробки прихованих дефектів;

- запропонувати замовнику відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після обробки  ([1] пункт 2.3).


Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).

При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу,  відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів,  а також ознайомлення його про можливість  проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки  ([1] пункт 2.4).


Для  виробів,  що  приймаються  в  обробку,  установлено чотири ступені зносу - 10, 30, 50 та 75 відсотків:

- знос 10 відсотків - вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;

- знос 30 відсотків - вироби   малозношені  із  незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічній чистці або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення, не мають пошкодження  волокон  і  поривів;  відрізи  тканин  з   незначними порізами біля кромки або іншими невеликими пошкодженнями;

- знос 50 відсотків -  вироби   ношені,   прані,   чищені, перефарбовані,  вигорілі;  із збитим ворсом, потерті, із спущеними петлями;  з  невеликими  поривами   та   штопанням;   із   значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали; відрізи тканин із забрудненням,  заплямуванням  або  незначними пошкодженнями  всередині   відрізу;  вироби з тканин, дубльованих пінополіуретаном,  що мають заломи на ліктьових згинах; килимові вироби, що мають місця з пошкодженням забарвлення, обтріпані краї; гардинно-тюлеві вироби, які мають незначне пошкодження волокон;

- знос 75  відсотків  - вироби дуже забруднені,  що піддавалися пранню,  хімічній  чистці,  перефарбуванню,  реставровані, мають витертість і вигорілі місця,  припали,  штопання, розриви, спущені петлі,  плями,  що зіпсували колір і  волокна  тканини,  незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покров, пошкодження шкіряної тканини; вироби із тканин, дубльованих пінополіуретаном, які мають відшарування або роздуті місця ([1] пункт 2.5).


До хімічного чищення та перефарбування приймаються:

- пір'яно-пухові вироби - за вагою;

- гардинно-тюлеві вироби та відрізи тканин з обметаними краями, а також килимові вироби - за кількістю та площею в кв.м;

- мотки пряжі - за кількістю та вагою;

- спорки одягу, що здаються на перефарбування (зшиті в одне полотнище);

- пухові хустки - за кількістю та розміром (ширина та довжина). Заміри проводяться через середину хустки;

- хутряні і шкіряні вироби за кількістю і площею в кв. дм;

- головні убори - за кількістю та розміром;

- усі інші вироби - за кількістю ([1] пункт 2.6).


Під  час  оформлення  замовлення  приймальник  проводить маркування виробу шляхом нанесення (прикріплення) позначки  ([1] пункт 2.7).


Послуги надаються  відповідно до переліку та за цінами, затвердженими  виконавцем. Порядок  розрахунків  у готівковій або безготівковій  формі  визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання  послуги  або  після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення)  ([1] пункт 2.8).


При   розрахунках   із   замовником   через  реєстратори розрахункових операцій замовнику видається  касовий  чек  кассиром (якщо   є  центральний  розрахунковий вузол) або безпосередньо виконавцем послуги, який має право доступу до реєстратора і  свій власний код.

Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція ([1] пункт 2.9).


При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому  видається квитанція за формою №  ПО-О-1 ([1] пункт 2.10).


Виконання  послуги  ПОВИННО  проводитися  відповідно  до замовлення, діючих стандартів (перелік додається) та технологічних процесів (інструкцій), затверджених у встановленому порядку.

Терміни виконання замовлення  узгоджуються  із  замовником  і позначаються у договорі (квитанції)  ([1] пункт 3.1).


При виконанні послуги хімічні препарати та види обробки ПОВИННІ  відповідати  зазначеним  символам  та  вимогам догляду за виробом ([1] пункт 3.2).


Приймальник одночасно з видавання замовлення ПОВИНЕН перевірити якість виконання послуги в присутності замовника  ([1] пункт 4.1).


Замовник МАЄ ПРАВО на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленн  ([1] пункт 4.2).


На виробах після хімічної чистки можуть бути дефекти, що були   зазначені  під  час  оформлення  замовлення,  та  приховані дефекти, які допускаються діючими стандартами  ([1] пункт 4.3).


Гарантійні   терміни   на  надані  послуги  визначаються відповідно до чинного законодавства та  нормативних  документів  і позначаються у гарантійному документі  ([1] пункт 4.4).


Вироби видаються замовникові з гарантійним документом, у якому зазначається дата видавання замовлення  ([1] пункт 4.5).


У період гарантійного терміну виконавця дефекти, що виникли з його вини, усуваються безкоштовно  ([1] пункт 4.6).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика