10.1.8. ПОСЛУГИ З ПРАННЯ БІЛИЗНИ
Нормативна база:
Приймання, оформлення та виконання замовлень проводяться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.
Приміщення (салон) підприємства, що надає послуги, МАЄ БУТИ оформлене відповідно до категорії підприємства, яка надається йому ([1] пункт 1.2).
На робочому місці приймальника замовлень ПОВИННА бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.
У разі обслуговування замовника вдома працівник виконавця ПОВИНЕН мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім'я та по батькові, а також реквізити підприємства чи фізичної особи, що надає послуги ([1] пункт 1.3).
Підприємства і фізичні особи (виконавці) ПОВИННІ забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе ставлення до замовника, професійну грамотність, ознайомити замовника з вимогами нормативних документів, які належать до цих послуг) ([1] пункт 1.4).
Замовлення оформлюється договором (квитанцією) ([1] пункт 2.1).
У приміщенні, де проводяться приймання та видача замовлень, на видному та доступному місці ПОВИННА бути розміщена інформація, яка повинна містити перелік допустимих прихованих дефектів після прання білизни згідно з діючими стандартами, а також відомості про встановлені ступені зносу виробів та їх характеристики.
У разі надання послуги поза межами приміщення виконавець ПОВИНЕН ознайомити замовника з цією інформацією ([1] пункт 2.2).
Під час приймання замовлення приймальник ПОВИНЕН:
- оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, установлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо;
- попередити замовника про можливе проявлення після обробки прихованих дефектів ([1] пункт 2.3).
Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).
При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробів, відсотку зносу, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки тощо ([1] пункт 2.4).
Для виробів, що приймаються в обробку, установлюються чотири ступені зносу - 20, 40, 60 та 80 відсотків:
- знос 20 відсотків - білизна, що не піддавалася пранню, не має дефектів при виготовленні, пошкоджень волокон та забарвлення, але була в ужитку;
- знос 40 відсотків - білизна, що була в ужитку і піддавалася пранню, але не має плям, пошкоджень волокон та забарвлення;
- знос 60 відсотків - білизна прана, має плями і незначні пошкодження від механічного впливу, а також припали;
- знос 80 відсотків - білизна стара, має припали, пориви і плями ([1] пункт 2.5).
До прання приймаються:
- білизна - за вагою та кількістю;
- сорочки - за кількістю ([1] пункт 2.6).
За узгодженням із замовником вироби можуть прийматися у неповне (прання, віджимання) або повне (прання, віджимання, сушіння, прасування) та додаткове (антистатичне просочення, брудовідштовхувальне просочення, бактерицидне просочення, а також апретування, підсинювання, ароматизація) оброблення ([1] пункт 2.7).
Виконавець може приймати замовлення на прання білизни в пральнях самообслуговування. При цьому замовнику надаються у тимчасове користування відповідне обладнання і засоби обробки білизни ([1] пункт 2.8).
Позначку на виробах, що здаються у прання, пришиває сам замовник або приймальник за додаткову плату ([1] пункт 2.9).
Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення) ([1] пункт 2.10).
При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек кассиром (якщо є центральний розрахунковий вузол) або безпосередньо виконавцем послуги, який має право доступу до реєстратора і свій власний код.
Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція ([1] пункт 2.11).
При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому видається квитанція за формою № ПО-О-1 ([1] пункт 2.12).
Виконання послуги ПОВИННО проводитися відповідно до замовлення, діючих стандартів (перелік додається) та технологічних процесів (інструкцій), затверджених у встановленому порядку.
Терміни виконання замовлення узгоджуються із замовником і позначаються у договорі (квитанції) ([1] пункт 3.1).
При виконанні послуги мийні засоби та види обробки повинні відповідати зазначеним символам та вимогам догляду за виробом ([1] пункт 3.2).
Вироби видаються замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата видачі замовлення ([1] пункт 4.1).
Замовник МАЄ ПРАВО на перевірку якості наданих послуг та їх відповідність замовленню ([1] пункт 4.2).
На виробах після прання можуть бути дефекти, що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються діючими нормативними документами ([1] пункт 4.3).
Гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі ([1] пункт 4.4).
У період гарантійного терміну виконавця дефекти, що виникли з його вини, усуваються безкоштовно ([1] пункт 4.5).