10.1.8.  ПОСЛУГИ З ПРАННЯ БІЛИЗНИ


Нормативна база:


1. Наказ Українського союзу об'єднань, підприємств і організацій  побутового  обслуговування населення «Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг» від 27.08.2000 р. № 20  (Мінюст № 810/5031).


Приймання, оформлення та виконання замовлень проводяться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.

Приміщення (салон) підприємства, що надає послуги, МАЄ БУТИ оформлене відповідно до категорії підприємства, яка надається йому ([1] пункт 1.2).


На робочому місці приймальника  замовлень  ПОВИННА  бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.

У разі обслуговування  замовника  вдома  працівник виконавця ПОВИНЕН мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім'я та по батькові,  а також реквізити підприємства  чи фізичної особи, що надає послуги  ([1] пункт 1.3).


Підприємства і фізичні особи (виконавці) ПОВИННІ забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе  ставлення  до замовника, професійну   грамотність, ознайомити   замовника  з  вимогами  нормативних  документів,  які належать до цих послуг)  ([1] пункт 1.4).


Замовлення оформлюється договором (квитанцією) ([1] пункт 2.1).


У приміщенні, де проводяться приймання та видача замовлень, на видному та доступному місці ПОВИННА бути  розміщена інформація,  яка  повинна  містити  перелік  допустимих прихованих дефектів після прання білизни  згідно  з  діючими  стандартами, а також  відомості  про  встановлені  ступені  зносу  виробів  та їх характеристики.

У разі  надання  послуги  поза  межами  приміщення виконавець ПОВИНЕН ознайомити замовника з цією інформацією  ([1] пункт 2.2).


Під час приймання замовлення приймальник ПОВИНЕН:

- оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, установлення ступеня  зносу,  виявлення  дефектів   (плям),   які неможливо усунути, тощо;

- попередити замовника про можливе проявлення після обробки прихованих дефектів  ([1] пункт 2.3).


Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із   замовником або   на   підставі   підтвердних  документів  і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).

При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробів,  відсотку зносу,  наявних дефектів, а також  ознайомлення  його  про  можливість  проявлення  прихованих дефектів та усадки виробу після обробки тощо  ([1] пункт 2.4).


Для  виробів,  що приймаються в обробку, установлюються чотири ступені зносу - 20, 40, 60 та 80 відсотків:

- знос 20 відсотків - білизна, що не піддавалася пранню, не має дефектів при виготовленні,  пошкоджень волокон та забарвлення, але була в ужитку;

- знос 40 відсотків - білизна,  що була в ужитку і  піддавалася пранню, але не має плям, пошкоджень волокон та забарвлення;

- знос 60 відсотків -  білизна  прана,  має  плями  і  незначні пошкодження від механічного впливу, а також припали;

- знос 80 відсотків - білизна  стара,  має  припали,  пориви  і плями  ([1] пункт 2.5).


До прання приймаються:

- білизна - за вагою та кількістю;

- сорочки - за кількістю  ([1] пункт 2.6).


За  узгодженням із замовником вироби можуть прийматися у неповне  (прання,  віджимання) або повне (прання, віджимання, сушіння,  прасування) та додаткове  (антистатичне  просочення, брудовідштовхувальне просочення,  бактерицидне просочення, а також апретування, підсинювання, ароматизація) оброблення  ([1] пункт 2.7).


Виконавець може приймати замовлення на прання білизни  в пральнях  самообслуговування.  При  цьому  замовнику  надаються  у тимчасове користування  відповідне  обладнання  і  засоби  обробки білизни  ([1] пункт 2.8).


Позначку на виробах,  що здаються у прання, пришиває сам замовник або приймальник за додаткову плату  ([1] пункт 2.9).


Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі  визначається  виконавцем  за  погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення)  ([1] пункт 2.10).


При  розрахунках  із   замовником   через   реєстратори розрахункових  операцій  замовнику  видається  касовий чек кассиром (якщо  є  центральний  розрахунковий  вузол)   або   безпосередньо виконавцем  послуги,  який має право доступу до реєстратора і свій власний код.

Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція ([1] пункт 2.11).


При  розрахунках із  замовником   без   застосування реєстраторів   йому   видається  квитанція  за  формою  №  ПО-О-1  ([1] пункт 2.12).


Виконання  послуги  ПОВИННО  проводитися  відповідно  до замовлення, діючих стандартів (перелік додається) та технологічних процесів (інструкцій), затверджених у встановленому порядку.

Терміни виконання  замовлення  узгоджуються  із  замовником і позначаються у договорі (квитанції)  ([1] пункт 3.1).


При  виконанні  послуги  мийні  засоби  та  види обробки повинні відповідати зазначеним символам та вимогам догляду за виробом ([1] пункт 3.2).


Вироби  видаються замовнику з гарантійним документом,  у якому зазначається дата видачі замовлення  ([1] пункт 4.1).


Замовник МАЄ ПРАВО на перевірку якості наданих послуг та їх відповідність замовленню  ([1] пункт 4.2).


На  виробах  після  прання можуть бути дефекти,  що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються діючими нормативними документами  ([1] пункт 4.3).


Гарантійні  терміни  на  надані   послуги   визначаються відповідно до  чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі  ([1] пункт 4.4).


У  період  гарантійного  терміну  виконавця дефекти,  що виникли з його вини, усуваються безкоштовно  ([1] пункт 4.5).


Назад в розділ

До змісту

Яндекс.Метрика